Avatar billede t_skytte Nybegynder
09. september 2003 - 12:43 Der er 4 kommentarer

Problemer med locationbar.visible i IE

Jeg har det problem, at følgende giver fejl i IE:

test = window.locationbar.visible;

Jeg er klar over at IE ikke understøtter visible.

Jeg har ingen intensioner om at ændre vinduet i brugerens browser - det styrer brugeren selv. Jeg skal blot kunne spore om locationsbaren er synlig, når mit site vises. Da 97% af mine brugere anvender IE (og gud forbyde det ;), er det meget vigtigt at metoden virker på netop IE.

Kan en eller anden komme op med en alternativ løsning til, hvordan jeg undersøger om locationsbaren er synlig, og den skal virke i IE.

Det var en af de svære ...!
Avatar billede grunken Nybegynder
09. september 2003 - 12:57 #1
ie understøtter IKKE locationbar ;)

man kunne vel lave en workaround
hvis det er en popup, som brugeren har designet kunne du jo bare checke på vinduets indre dimensioner ud fra de ydre dimensioner

ja det kræver lidt mere manuelt arbejde :)
Avatar billede t_skytte Nybegynder
09. september 2003 - 13:30 #2
Det ville måske virke, hvis IE kunne håndterer innerHeight og outerHeight. Følgende giver i hvertfald undefined værdier:

var inner = window.innerHeight;
var outer = window.outerHeight;

Nogle andre forslag ;)
Avatar billede t_skytte Nybegynder
09. september 2003 - 13:43 #3
Jeg fandt lige ud af, at der for IE bliver anvendt andre funtioner for innerHeight og outerHeight:

innerHeight: document.body.clientHeight
outerHeight: document.body.offsetHeight;

Jeg har nu lavet en test, men det viser sig, at der ikke tages højde for locationsbar m.v. dvs. outerHeight-innerHeight giver altid det samme tal uanset om vinuet har lokationsbar m.v. eller ej!

Anybody???
Avatar billede grunken Nybegynder
09. september 2003 - 13:48 #4
bliver vinduet ikke åbnet som en popup ?

ergo må du have vinduets ydre dimensioner derfra

og du har ret i at clientHeight er det samme innerHeight i ns!

vil godt lave et eks. lidt senere, men det kniber med tiden lige nu!