Avatar billede the_girl Nybegynder
09. september 2003 - 11:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar til max 10.000

Hi´

Jeg er på udkig efter en bærbar computer (ny) til en pris af max kr. 10.000,- Den skal bruges til studiebrug...

Når det er en bærbar, så er det vel bedst med en Pentium, der ikke bliver så varm ikk´???
Ligeledes skal den gerne være med diskettedrev/dvd/brænder/dockingstation/netkort osv ellers skal det kunne købes som ekstra udstyr (udover de kr. 10.000).

Ja jeg er godt klar over, at det ikke er nemt at finde til den lave pris - meeen måske er én af jer stødt på et godt tilbud???
Avatar billede anderslarsen Nybegynder
09. september 2003 - 11:08 #1
Smut ind forbi www.edbpriser.dk der er rimelig mange til under 10000kr..
Avatar billede the_girl Nybegynder
09. september 2003 - 11:10 #2
Anderslarsen: det er vist et lidt for nemt svar til at det kan give point ;-)
Avatar billede anderslarsen Nybegynder
09. september 2003 - 11:11 #3
det er nu heller ikke et svar bare en kommentar hehe
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 11:15 #4
Celeron er ikke så god som mobile/centrino men bedre end normal P4
strøm mæssigt.

En anden mulighed var:
  http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/dhs/products/model_inspn_3_inspn_1100.htm

som så vidt jeg kan se kan konfigureres nogenlunde til dine krav.

Og den har tvout.
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 11:17 #5
http://www.fujitsu-siemens.dk):/
http://www.fujitsu-siemens.dk/i/content/products/C1110DataSheet.doc

Eller http://www.hp-expo.com/dk/dan/consumer/notebooks/pavilion/dm429a_tech.html

Her er "mine råd" til køb af bærbare :

Køb helst en bærbar med seperat ram til grafikkort, for uanset hvor meget ram du putter i maskinen, vil ydelsen aldrig være optimal.

Processoren skal endvidere hellere ikke være af typen Celeron eller AMD, de "æder" meget strøm. P4 eller P3 er et godt køb.

Læg også mærke til hvor lange bateriet holder, gå helst minimum efter batterier der kan vare i 4-5 timer. Batteriet skal også helst være af mærket Lition.

Når du køber en bærbar, er det oftest en fordel, hvis du mærker og hører hvordan bærbaren fungerer. Typisk er det "støjen" fra blæseren, som folk især lægger mærke til og hader, så den må ikke være for høj.

Jeg kan kun anbefalde mærkerne Dell, Asus og IBM, hvis prisklasser ligger mellem 10.000-25-000
Avatar billede the_girl Nybegynder
09. september 2003 - 11:27 #6
ird: Er der noget galt med at købe en hp/compaq bærbar pc? Og mht ram til grafikkortet er det så væsentligt, når det er en bærbar til alm studiebrug - eller er det vigtigt, hvis man ønsker at kunne se dvd på den?
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 12:05 #7
Compaq havde på et tidspunkt et meget dårligt ry, men tror de er ved at få det vent stille og roligt!

Ved ikke lige omkring dvd, men til alm studieforbrug kræves der ikke så meget. Kommer dog an på, hvilke studie det er vi snakker om. Kræver det studie meget omkring grafikprogrammer o.s.v. skal du nok have for øje at købe en mere grafik baseret pc evt
Avatar billede the_girl Nybegynder
10. september 2003 - 15:36 #8
Hmm jeg ved ikke lige hvad jeg har lavet, men det ser ud til at jeg har givet pointene ud - har du fået dem ird?
Nå ja det går lidt hurtigt med at klikke de forskellige steder en gang i mellem ;-)