Avatar billede mr.inzane Nybegynder
09. september 2003 - 09:16 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Tilgang til Cookie fra anden fil

Jeg har det lille problem at når jeg opretter en cookie:

<%
Response.Cookies("myCookie")
Response.Cookies("myCookie")("variable") = 0
%>

(har tjekket at cookien kan findes på harddisken), og derefter href til en anden side og jeg forsøger på den nye side at kalde:

Request.Cookies("myCookie") eller
Request.Cookies("myCookie")("variable")

Der sker intet når jeg kalder en af dem, ikke engang noget brokken over det. har lavet test udskrift af cookien men den indeholder intet.
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
09. september 2003 - 09:17 #1
Har også forsøgt at se om det var pga at jeg manglede expires, men nej ingen forskel, andet end cookien bliver der længere.
Avatar billede websmith Nybegynder
09. september 2003 - 09:20 #2
Så vidt jeg ved kan du aldrig bruge:
Response.Cookies("myCookie")("variable") = 0

men kun

Response.Cookies("myCookie")= 0

Det er jo en fil som bliver skrevet til brugeren i formatet:

Cookinavn=værdi;Path=/;Expires=01 may 1999

Formatet giver ikke mulighed for arrays eller flere værdier.

Dvs. Du skal bruge

Response.Cookies("myCookie")= 0

og så rente den igen ved at bruge
Request.Cookies("myCookie")
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
09. september 2003 - 09:24 #3
Hmm på
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion13.asp

står der at man godt kan have flere variabler i sin cookie.... og på nuværende tidspunkt ved jeg ikke om jeg får brug for flere variabler, så jeg ville foretrække hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
09. september 2003 - 09:37 #4
Har lige prøvet det du foreslog..... det virkede heller ikke....
<%
Response.Cookies("myCookie")= 0
Response.Cookies("myCookie").expires = date+1
%>

i den anden asp fil skrevet:
<%
Response.Write request.cookies("myCookie")
%>

Den skriver stadig ikke noget ud, og hvis jeg afprøver hvad den indeholder i en if sætning, med:

if request.cookies("myCookie") = ""

Det det efterfølgende blive udført det må jeg betyde at myCookie ikke indeholde nogen form for værdi.???
Avatar billede mccannon Nybegynder
09. september 2003 - 11:50 #5
den generelle syntax for cookies er .:
response.cookies("Cookienavn")("Nøgle") = "værdi"
----
response.cookies("cookienavn")("navn")="navn"
response.cookies("cookienavn")("alder")="alder"
response.cookies("cookienavn")("adresse")="gadenavn"
response.cookies("cookienavn")("bynavn")="bynavn"
response.cookies("cookienavn").expires=Date + 1

for each key in Request.cookies("cookienavn")
response.write Request.cookies("cookienavn")(key) & "<br>"
next
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
09. september 2003 - 12:28 #6
Hmmm det er blev mere underligt siden da.....

hvis jeg et stykke nede i min default.asp fil skriver:

Response.Cookies("myCookie")("hej") = 1

Så skulle den jo gerne oprette en cookie....

Jeg kan sagtens bruge oplysningerne i den næste asp side, så jeg har indtrykket af at der er en cookie, men jeg kan ikke finde cookien nogen som helst steder. har søgt på brugernavn, client ip-adresse, cookienavn, server ip-adresse, på både server og client... NADA..... skummelt.
Avatar billede mccannon Nybegynder
09. september 2003 - 12:36 #7
og du er sikker på at sikkerheden i din browser ikke står for højt til at acceptere cookies ?
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
09. september 2003 - 12:40 #8
Hmmm der ligger masse af andre af cookies, bla. en her fra eksperten, så det tvivler jeg på.
Avatar billede mccannon Nybegynder
09. september 2003 - 12:45 #9
heh kan godt være den ligger der afligevel ..sådan er det jo med windows...ikke altid den lige gør det den skal med..når den skal ;-)
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
09. september 2003 - 12:53 #10
Hmmm jeg skal bruge den cookie til sikkerhedstest, derfor er det rimeligt vigtigt at jeg kan finde den. men hvis jeg sletter alle cookies jeg har til at ligge, og starter min side gennemfører oprettelsen af cookien, bliver der ikke lavet en ny. Det undrer jeg mig MEGET over.
Avatar billede mccannon Nybegynder
09. september 2003 - 12:56 #11
hvis du kan hente data fra cookien, så bliver den også oprettet
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
09. september 2003 - 13:07 #12
Yep men hvor er den?
Avatar billede mccannon Nybegynder
09. september 2003 - 13:09 #13
når du nu sidder med din stifinder inde i cookie biblioteket, så årøve lige at lave en refresh, kan tænkes det hjælper..mærkligere ting er set før
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
09. september 2003 - 13:12 #14
Jeg åbner min cookie side og går videre til den side hvor jeg godt kan hente oplysningerne fra. Mens browseren stadig er åben går jeg ind i mit cookies bibliotek og kigger c:\documents and settings\"user"\cookies.

Der er intet selvom jeg trykker F5.
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
09. september 2003 - 13:51 #15
Fandt ud af det...

Hvis man ikke angiver en expires, vil der IKKE blive oprettet en cookie, men de data som du "skriver" til den bliver gemt virituelt, så du kan bruge dem senere hen, men der bliver ikke oprettet en fil hvor det bliver gemt i. en såkaldt session cookie.

:)
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
09. september 2003 - 13:52 #16
Lukker spørgsmålet
Avatar billede mccannon Nybegynder
09. september 2003 - 14:11 #17
hmm husk mig på ikke at hjælpe dig en anden gang
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
09. september 2003 - 14:42 #18
Well du kom ikke med et svar som hjalp mig, til løsningen... jeg fandt da selv ud af det, så jeg kan ikke se nogen grund til at give dig points for det. Det er jo kun for løsninger eller det der har gjort at man har givet et godt hint om hvad det kan være der er problemet, at man bliver belønnet for.