Avatar billede slarp Nybegynder
22. december 2000 - 23:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

fixed background

Hej Eksperter....

jeg har lavet et \"css\" script der skal gøre sådan at min baggrund ikke bevæger sig når man scroller og som laver om på mine links udseene men jeg kan ikke få det med min baggrund til at virke, her er scriptet...

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Framebody</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<body bgcolor=\"#FFFFFF\" bgproperties=fixed background=\"lothlorien1\".jpg\">

A:link {text-decoration: none; color: FFFFFF; font-family: comic
sans ms; font-size: 13; cursor: e-resize}
A:visited {text-decoration: none; color: FFFFFF; font-family: comic
sans ms; font-size: 13; cursor: e-resize}
A:active {text-decoration: none; color: FFFFFF; font-family: comic
sans ms; font-size: 13; cursor: e-resize}
A:hover {text-decoration: underline; color: FFFFFF; font-family: comic
sans ms; font-size: 13; cursor: e-resize}
body { background-attachment:fixed }

</BODY>
</HTML>

hvad har jeg gjort galt?.....

--slarp--
Avatar billede krusell Nybegynder
22. december 2000 - 23:43 #1
den sidste skal vidst nok være scroll, ellers er background jo fixed og bliver dermed på samme sted på skærmen...

Altså:  body { background-attachment:scroll }
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. december 2000 - 23:50 #2
Kan den her ikke bruges?
bgproperties=\"fixed\"
Avatar billede krusell Nybegynder
22. december 2000 - 23:52 #3
Så vil det jo stadig være samme sted på skærmen, eller er det mig der har været for længe væk fra programmering?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. december 2000 - 23:56 #4
krusell> Jamen er det ikke det han vil?

I det tilfælde her:
<body bgcolor=\"#FFFFFF\" background=\"lothlorien1.jpg\" bgproperties=\"fixed\">

Avatar billede krusell Nybegynder
22. december 2000 - 23:58 #5
Jo, men så vidt jeg ved, så ser det ud som om billedet bevæger sig på skærmen med den der kommando, da billdedet vil blive på skærmen samme sted, mens resten vil flytte sig i forhold til det, som ved normal scroll...
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. december 2000 - 00:03 #6
Uha, den var indviklet den du fyrede af der.

Så ved jeg ikke hvad det er der menes. Jeg venter til slarp vender tilbage.
Avatar billede krusell Nybegynder
23. december 2000 - 00:08 #7
Ok, same here.
Tror jeg går i seng nu.
Sov godt...
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. december 2000 - 00:11 #8
Sov godt.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. december 2000 - 00:30 #9
Jeg kan jo lige \"svare\"
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. december 2000 - 12:08 #10
SLARP, virker det?
Avatar billede slarp Nybegynder
23. december 2000 - 23:03 #11
hej igen....

apollo69> nej det virker ikke...

her er et link til min (langt fra færdige) side:
www.whitehat.dk/slarp

når i har gået til min side så tryk på linket der hedder \"Om SLARP\"....så kan i se mit problem...

kan det være fordi at billedet er for stort at det ikke bliver \"fixed\"???

--slarp--
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. december 2000 - 23:43 #12
onmouseover=\"window.status=\'SLARP\'; return true\" width=\"760\" background=\"billeder/lothlorien1.jpg\">

Hvad gør denne linie. (Jeg ved ikke meget om programmering.) hvis du fjerner den så virker det.

Avatar billede krusell Nybegynder
24. december 2000 - 01:08 #13
Nu hvor jeg har set siden, kan jeg godt se at det er mig der har taget fejl, men jeg tror du har ret i at det er fodi billedet er for stort og at din oprindelige kode er ok
Avatar billede krusell Nybegynder
24. december 2000 - 01:09 #14
Prøv forresten med noget no-repeat...
Avatar billede apollo69 Nybegynder
24. december 2000 - 01:16 #15
Hvis jeg henter siden og fjerner nævnte linie, så virker det med det billede.
Avatar billede slarp Nybegynder
24. december 2000 - 12:18 #16
Apollo69....nu har jeg fjernet det og det virker....mange tusind tak for hjælpen!!!

15 point til dig...og GOD JUL!!!!!

--slarp--
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. december 2000 - 00:55 #17
God jul.
Jeg ved ikke meget om programmering men jeg er god til at søge efter info, og så prøve mig frem.