Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 22:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Højre og venstre?

Hej allesammen!

Nu har jeg lavet mit "spil" at når man skubber til bolden så rykker den sig - kig: http://frip.dk/plus/problem4.html

Men hvis jeg skubber fra venstre side så går den alligevel til højre? hvorfor det?

Kig i min fla og please fortæl mig det:
http://frip.dk/plus/problem4.fla

mvh. plus
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 22:26 #1
Fuck et vildere spil :D!
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 22:27 #2
Tjaaa der var nok en grund til at jeg skrev spil i " ;)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 22:36 #3
Rimeligt elementært ;)

Der hvor du referede til din 'char' var stien forkert og så¨manglede du et minus - prøv med:
if(this.hitTest( _parent.char )){
  if(_parent.char._x>this._x){
      xspeed = -speed;
  }else if(_parent.char._x<this._x){
      xspeed = speed;
  }
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 22:38 #4
Du brugte _parent.clip.char inde i parenteserne og havde ikke noget minus foran den ene 'speed'!
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 22:48 #5
nå ja forfanden det havde jeg glemt det med .clip :D
okay mange tak!
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 22:48 #6
btw. lav svar :D
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 22:51 #7
kan du måske fortælle mig hvordan jeg får den til at hoppe også? så skal speed byttes ud med jumpspeed på en måde, eller?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 22:51 #8
oki!

Hvis der skal være to spillere, hvordan har du så tænkt dig de skal komme forbi hinanden?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 22:55 #9
Du kan prøve med:
if(this.hitTest( _parent.char )){
    yspeed = -jumpspeed;
    if(_parent.char._x>this._x){
        xspeed = -speed;
    }else if(_parent.char._x<this._x){
        xspeed = speed;
    }

Men et rigtigt hop bliver det nu ikke!
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 23:00 #10
1. Jo det hop er lækkert, men hvis den rammer væggen skal den vel flyve tilbage? kan det laves.

2. Det med 2 spillere det har jeg lavet ;) Skal bare sættes sammen med det med bolden, men bolden skal lige laves HELT færdig først!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 23:25 #11
Der hvor din kode tjekker om bolden rammer væggen, der sætter xspeed=-speed; - Desværre kan jeg ikke finde et sådan sted i din kode, for din kode tjekker alt ens både vægge, loft og gulv - hvilket betyder bolden også vil hoppe til siden når den rammer gulvet :(
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 23:31 #12
Øv... Hmm kan man så ik sætte et "gennemsigtigt" billede ind og få den til hvis bolden rammer den så skal bolden hoppe til venstre/højre?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 23:35 #13
Du kan prøve dig lidt frem med den her kode:
if(this._x<30 or this._x>280) xspeed = -xspeed;

30 og 280 må du prøve dig lidt frem med!

Koden skal køres uden for if-hit-koden!
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 23:40 #14
Jamen det virker da fint.. sådan nogenlunde :D
Mange tak alexander, dit svar var mere end 30 point værd for mig, men vi spiller efter reglerne ;)

værsgo!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 23:58 #15
tak - hvis dit spørgsmål er besvaret, så vær sød også at lukke dit gamle spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/397021
Og eventuelle andre du har åbne og ikke søger svar på længere!