Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 22:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Højre og venstre?

Hej allesammen!

Nu har jeg lavet mit "spil" at når man skubber til bolden så rykker den sig - kig: http://frip.dk/plus/problem4.html

Men hvis jeg skubber fra venstre side så går den alligevel til højre? hvorfor det?

Kig i min fla og please fortæl mig det:
http://frip.dk/plus/problem4.fla

mvh. plus
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 22:26 #1
Fuck et vildere spil :D!
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 22:27 #2
Tjaaa der var nok en grund til at jeg skrev spil i " ;)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 22:36 #3
Rimeligt elementært ;)

Der hvor du referede til din 'char' var stien forkert og så¨manglede du et minus - prøv med:
if(this.hitTest( _parent.char )){
  if(_parent.char._x>this._x){
      xspeed = -speed;
  }else if(_parent.char._x<this._x){
      xspeed = speed;
  }
}
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 22:38 #4
Du brugte _parent.clip.char inde i parenteserne og havde ikke noget minus foran den ene 'speed'!
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 22:48 #5
nå ja forfanden det havde jeg glemt det med .clip :D
okay mange tak!
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 22:48 #6
btw. lav svar :D
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 22:51 #7
kan du måske fortælle mig hvordan jeg får den til at hoppe også? så skal speed byttes ud med jumpspeed på en måde, eller?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 22:51 #8
oki!

Hvis der skal være to spillere, hvordan har du så tænkt dig de skal komme forbi hinanden?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 22:55 #9
Du kan prøve med:
if(this.hitTest( _parent.char )){
    yspeed = -jumpspeed;
    if(_parent.char._x>this._x){
        xspeed = -speed;
    }else if(_parent.char._x<this._x){
        xspeed = speed;
    }
}

Men et rigtigt hop bliver det nu ikke!
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 23:00 #10
1. Jo det hop er lækkert, men hvis den rammer væggen skal den vel flyve tilbage? kan det laves.

2. Det med 2 spillere det har jeg lavet ;) Skal bare sættes sammen med det med bolden, men bolden skal lige laves HELT færdig først!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 23:25 #11
Der hvor din kode tjekker om bolden rammer væggen, der sætter xspeed=-speed; - Desværre kan jeg ikke finde et sådan sted i din kode, for din kode tjekker alt ens både vægge, loft og gulv - hvilket betyder bolden også vil hoppe til siden når den rammer gulvet :(
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 23:31 #12
Øv... Hmm kan man så ik sætte et "gennemsigtigt" billede ind og få den til hvis bolden rammer den så skal bolden hoppe til venstre/højre?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 23:35 #13
Du kan prøve dig lidt frem med den her kode:
if(this._x<30 or this._x>280) xspeed = -xspeed;

30 og 280 må du prøve dig lidt frem med!

Koden skal køres uden for if-hit-koden!
Avatar billede plus Nybegynder
08. september 2003 - 23:40 #14
Jamen det virker da fint.. sådan nogenlunde :D
Mange tak alexander, dit svar var mere end 30 point værd for mig, men vi spiller efter reglerne ;)

værsgo!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. september 2003 - 23:58 #15
tak - hvis dit spørgsmål er besvaret, så vær sød også at lukke dit gamle spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/397021
Og eventuelle andre du har åbne og ikke søger svar på længere!
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester