Avatar billede k_s Nybegynder
08. september 2003 - 22:19 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Newsmail + postserver

Hej alle.

jeg har fået dette newsmail script til at virke inden for domænet, men postserveren vil ikke slippe mailne ud da den kræver brugernavn & password. Hvem kan hjælpe med de pr. liner??

<center>
<%
Dim mFrom,mTo,mSubject,mbcc,mBody,mArchive
mFrom = Request.Form("myemail")
mTo = Request.Form("to")
mSubject = Request.Form("subject")
mbcc = Request.Form("users")
mBody = Request.Form("body")
mArchive = Request.Form("archive")

response.write("The email has been sent to:<br><br>" & mbcc )

Dim eCDO
Set eCDO = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

eCDO.To = zEmail
eCDO.From = mFrom
eCDO.bcc = mTo
eCDO.Subject = mSubject
eCDO.Body = mBody
eCDO.Send

Set eCDO = Nothing

if mArchive = "1" then

set conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
conn.Open(Server.Mappath("newsmail.mdb"))

ArchiveSQL = "INSERT into Archive (ArchiveSubject,ArchiveBody) VALUES ('" & mSubject & "','" & mBody & "');"
conn.Execute ArchiveSQL
response.write("<br><br><br>Archived Successfully!<br><br>")

conn.close

end if

response.write("<br><br><br><center><a href='Adminindex.asp'>ADMIN INDEX</a><center>")
%>
</center>
Avatar billede luzk Nybegynder
09. september 2003 - 13:41 #1
Følgende er fundet på http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cdo/html/_denali_newmail_object_cdonts_library_.asp

<<QUOTE>>
Your application must call LogonSMTP before it can use any CDO for NTS Library object, including the Session object. An attempt to access any programming element prior to a successful LogonSMTP call results in a CdoE_NOT_INITIALIZED error return. The only exception to this rule is the Session object's SetLocaleIDs method.

An application using the CDO for NTS Library binds by address to the mailbox you specify in the LogonSMTP parameters:

  objSession.LogonSMTP "My Name", "myaddress@microsoft.com"

<<UNQUOTE>>
Hvilket jeg vil tro betyder at du skal kalde LogonSMTP før du kan sende via denne...

/Luzk
Avatar billede luzk Nybegynder
09. september 2003 - 13:42 #2
Avatar billede k_s Nybegynder
11. september 2003 - 17:49 #3
oki jeg kigger lidt på det :)
Avatar billede k_s Nybegynder
14. juni 2004 - 19:22 #4
det kom ikke til at virke..... tak for hjælpen...
Avatar billede k_s Nybegynder
14. juni 2004 - 19:22 #5
Lukker