Avatar billede gunni Nybegynder
08. september 2003 - 21:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Samme mails på 2 kontoer win xp

Jeg har en pc med win xp og 2 bruger kontoer. mit problem er at jeg deler samme mail adresse med den anden bruger. men nå jeg har skrevet mine mail oplysninger ind i outlook og modtaget mail. på min konto kan han ikke se dem nå han logger ind på hans konto...

Er det muligt at outlook er ens på bægge kontoer ? dvs. at uanset hvad jeg instiller på min bruger konto så virker det også på hans bruger konto ?

Og sedføelig hvis det er muligt hvis i ville forklare hvordan :)

På forhånd tak
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 22:00 #1
prøv at se om du kan hente outlook :> og installer det så på computeren, glem det andet og erstat de lille ikon i joblinie med en genvej fra det nye installerede outlook, hvis altså dit spørgsmål var hvordan i kunne få hver jeres konti :>
Avatar billede zooomah Nybegynder
08. september 2003 - 22:01 #2
det var et muligt svar :>
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
08. september 2003 - 22:04 #3
Det du skal gøre er at aktivere "gem kopi en kopi af meddelese på serveren" under advanceret - en fane der er på kontoen.
Avatar billede gunni Nybegynder
08. september 2003 - 22:08 #4
er ikke sikker på at jeg er helt med hvad du mener !

Men outlook er instaleret og virker findt fra begge bruger kontiger. men det du laver i outlook i den ene bruger konti. bliver ikke brugt i den anden bruger konti.

det er lidt som nå man instalere et nyt program i win xp. så spørg instalationen om programmet skal gælde for alle brugere eller kun dig.. det jeg vil have outlook skal gøre er at være ens på alle kontier...
Avatar billede gunni Nybegynder
08. september 2003 - 22:10 #5
oneskarvonly: ja det ville løse problemet med mails men det virker jo ikke hvis jeg laver om på nogle instillinger !

Din ide er god nok. men der må være en måde det kan laves "Rigtigt"
Avatar billede m_skau Nybegynder
08. september 2003 - 22:20 #6
Hvis det blot drejer sig om, at i skal dele poskasse (indbakke, udbakke, alle postmapper), kalender, opgaver og noter, så er det ret nemt at lave. Hvis du også ønsker, at i skal dele alle indstillinger i Outlook, såsom Outlook genveje, visninger, regler osv. så findes der ikke nogen måde at lave det på, som bliver ordentlig, hvis i vil bruge 2 forskellige Windows konti. Det KAN gøres, måske har nogen gjort det, men da det nødvendigvis involverer registry-hacking, formentlig hver gang der logges af og på Windows, så bliver det noget rod, sådan som jeg lige kan se det.
Hvis du vil høre, hvordan man ubesværet deler post, kalender osv m. 2 forskellige konti på samme maskine, så sig til, så skal jeg forklare nærmere. Kort fortalt drejer det sig om, at dirigere de 2 Outlook profiler til at bruge den samme pst fil.
Avatar billede gunni Nybegynder
08. september 2003 - 22:25 #7
m_skau: jo tak det vil jeg gerne vide. alle post mapper er da bedre end ingenting. og kan det andet ikke lade sig gøre som du siger så må jeg nøjes, og så lade være med at lave så meget om på indstilling :-)
Avatar billede m_skau Nybegynder
08. september 2003 - 22:30 #8
OK
Først og fremmest:
Er det nødvendigt for dig at sammensplejse de to eksisterende postkasser (+kalender, noter, kontaktpersoner osv) til en, eller er det OK at vælge den ene af dem som den mest komplette, og "dumpe" den anden?