Avatar billede 37c Nybegynder
08. september 2003 - 19:07 Der er 3 kommentarer

hittest ved duplicatemovieclip

jeg er igang med at lave en mini jukebox -
eller dvs at det er en 'box' hvor man kan trække 8 forskellige symboler ned på en timeline bestående af 16 felter - man dublikerer mc'et ned på timelinen. Hver af disse symboler er så en lyd.
Man kan så afspille timelinen, lidt a la flash.
Når playheadet kommer over et af symbolerne, skal der afspilles en lyd og vises et billede...
jeg er kommet et godt stykke vej, men er kommet ind i problemer..

symbolerne bliver dublikeret på flg. måde..
jeg har sat en gennemsigtig knap over mc'et men flg. action:

on (rollOver) {
  duplicateMovieClip(_root.beat1, "drag"+i, i);
  i++;
}

mc'et nedenunder har flg. action:

onClipEvent (enterFrame) {
  if (_root.afspil.hitTest(this._x, this._y, true) == true) {
      this.nextFrame();
  }
onClipEvent (enterFrame) {
  if (_root.afspil.hitTest(this._x, this._y, true) == true) {
      with (_root.trommer) {
          gotoAndStop(2);
      }

inde i mc'et (beat1) er der endnu et mc med flg. action:

on (press) {
  startDrag(_root.et, true);
}
on (release, releaseOutside) {
  stopDrag();
}

mit problem er så at jeg ikke kan få hittesten til at fungere..
Den virker fint hvis jeg bare trækker symbolet ned uden at dublikere det - men det er ligesom om at de ikke er på samme level..
Playheadet går ligesom 'nedenunder' selve symbolet..

Håber der er nogen der kan tyde min forklaring og måske give et lille hint om hvor det er jeg har lavet fejl..

th

*
Avatar billede mat Nybegynder
08. september 2003 - 19:24 #1
er det hitTesten eller den grafiske repræsentation af playhead og objektet der er problemet?
Avatar billede jakwag Nybegynder
08. september 2003 - 19:27 #2
er det _root.beat1 der har en onEnterframe på sig? for så kan det være at det hjælper dig at skrive:

on (rollOver) {
  duplicateMovieClip(_root.beat1, "drag"+i, i, _root.beat1);
  i++;
}

: ) Jakob
Avatar billede pyroman Nybegynder
20. september 2003 - 18:27 #3
kan du ikke uploade din fla et sted, hvor vi kan se den?