Avatar billede jesperhalden Nybegynder
08. september 2003 - 16:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Java/Oracle CLOB i UFT-8 format

We have data in an Oracle CLOB column in UTF-8 format. We want to write this data into a text file by using a JAVA client and keep it in UTF-8 format. To write the data into the file is no problem but we loose the UTF-8 format. How should we do to keep the UTF-8 format? A code example to solve this would be great!

    OracleResultSet orabatchResult = dbFacade.executeFetchXML();
    while (orabatchResult.next()){
        oracle.sql.CLOB clb = orabatchResult.getCLOB(1);

        java.io.Reader reader = clb.getCharacterStream();

        FileWriter fw=new FileWriter("test.xml");
        int tmp;
        while ( (tmp=reader.read()) != -1 )
        {
          // Write one character at a time to the file.
          fw.write( (char) tmp );
        }
        fw.close();
    }

Svar i dansk er fint
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. september 2003 - 17:07 #1
brug byteStream istedet for characterStream. Så får du en eksakt kopi uden hensyn til dine lokale sprogindstillinger osv.
Avatar billede jesperhalden Nybegynder
08. september 2003 - 17:13 #2
Men problemet er at klassen oracle.sql.CLOB ikke har nogen metode for byteStream. Eller missforstår jeg dig?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2003 - 17:16 #3
Først skal du finde ud af om det er DB->app eller app->fil eller fil->X der
giver problemer.

Gem ÆØÅ og se hvor mange bytes det er i DB, app, fil og X !

Hvis det er UTF-8 så skal det være 6.
Avatar billede jesperhalden Nybegynder
08. september 2003 - 17:21 #4
Vi er helt sikre på at det er DBA->App. Findes der evt. en anden metode, da CharacterStream ikke fungerer?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2003 - 17:30 #5
Selvom i er helt sikre.

Har I prøvet:

OutputStreamWriter osw = new OutputStreamWriter(new FileOutputStream("test.xml"), "UTF-8");

og:

osw.write((char)tmp);

?
Avatar billede jesperhalden Nybegynder
08. september 2003 - 17:37 #6
Yes det virker - tusind
Avatar billede jesperhalden Nybegynder
08. september 2003 - 17:37 #7
tak!!
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2003 - 17:39 #8
Hvad med point ?