Avatar billede systemnissen Nybegynder
08. september 2003 - 16:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Listbox i VBScript

Er det på nogen måde muligt at oprette/vise en listbox i et vbscript?? Jeg vil gerne vise både statiske og variabel værdier...

På forhånd tak!

Mvh
Systemnissen
Avatar billede nmh Nybegynder
08. september 2003 - 17:06 #1
nej i VBscript er ind/ud faciliterne meget begrænsede.
Du kan lave en ASP-side, som benytter VBscript, og så på den html-side der sendes til brugeren få en list-box frem (en "rullemenu"), men det kræver altså en ASP-server.
Avatar billede medions Nybegynder
08. september 2003 - 18:51 #2
jeg forstår ikke lige helt hvad ud mener?

er det sådan her?

<select name="navn" multiple>
  <option value="test1">test1</option>
  <option value="test2">test2</option>
</select>

?

//>Rune
Avatar billede nmh Nybegynder
08. september 2003 - 18:58 #3
men du kan selvfølgelig også indlejre dit VBscript i en HTML-side, og så få den ønskede rullemenu.
Sådan her måske:
Her vises, hvordan VBscript virker i forbindelse med en select-boks:
<html>
<script language=VBscript>
Option Explicit
sub Vis()
  dim n
  n=S.SelectedIndex
  MsgBox n
  MsgBox S(n).value
  MsgBox S(n).text
end sub

sub visT()
  MsgBox T.SelectedIndex
end sub
</script>
<body>
<select name=S>
  <option value=-123>Rød</option>
  <option value=456>Grøn</option>
  <option value="ABC">Blå</option>
</select>
<input type=button value="Vælg og tryk her" onClick="Vis()"><p>
<select name=T onChange="VisT()">
  <option>Godmorgen</option>
  <option>Godmiddag</option>
  <option>Godaften</option>
</select>
</body>
</html>
Avatar billede mortends Nybegynder
18. november 2003 - 16:06 #4
Med VBScript Studio kan du lave det du efterspørger - tror jeg...

http://www.vbscriptstudio.com/us/us_download.htm

Faktisk kan man vha. dette program lave små programmer, der bruger VBScript på en grafisk brugerflade.
Avatar billede systemnissen Nybegynder
02. december 2003 - 14:53 #5
Jeg kan desværre ikke bruge ovenstående. Mit script skal køres i WSH og desværre uden diverse smarte funktioner. Men jeg har i stedet lavet min listbox i VB og kalder den fra scriptet... Men tak for assistancen!!