Avatar billede da11002 Nybegynder
08. september 2003 - 13:46 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

hvordan håndterer jeg flere domæner på tomcat

Hejsa lige et newbie spørgsmål.
Jeg kan ikke lige greje hvor og hvordan jeg opsætter håndtering af flere domæner på min tomcat. Samt om jeg kun kan have 1 index.html for et domæne eller om jeg kan sætte dyret op, så der kan være en index.html for hvert domæne. Håber at i kan hjælpe mig, da jeg er lidt på herrens mark.
På forhånd tak.
Mvh Annette
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2003 - 13:55 #1
Det defineres i server.xml !

Tomcat docs om det kan læses her:

http://jakarta.apache.org/tomcat/tomcat-4.1-doc/config/host.html
Avatar billede da11002 Nybegynder
09. september 2003 - 09:01 #2
Har været ved at tygge mig igennem beskrivelsen, men synes ikke jeg er blevet meget klogere på lige præcist hvordan jeg gør det. Jeg skal have tomcat til at gelejde brugere hen til det domæne de nu ønsker at tilgå. Jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg opsætter den virtuelle host og om jeg skal lægge de forskellige hjemmesider til de forskellige domæner i andre biblioteker, men det skal jeg jo næsten på en eller anden måde, for at kunne have en index.html til hvert eneste domæne. Men tak i øvrigt for det hurtige svar.
Mvh Annette
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2003 - 09:36 #3
appbase attributten angiver i hvilket directory web applikationerne
for en given host skal anbringes.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2003 - 09:38 #4
Du angiver default web applikation i et context tag med en tom path.
Avatar billede da11002 Nybegynder
09. september 2003 - 09:44 #5
ok takker for hjælpen. :O)
Mvh Annette
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2003 - 10:01 #6
Skriv igen hvis du kommer i tvivl om noget.
Avatar billede da11002 Nybegynder
09. september 2003 - 12:06 #7
det vil ikke helt som jeg gerne vil. Når jeg går ind i tomcat manager og videre ind på simlockfjernes, så tror den at den ligger i :mitFørsteDomæne/simlockfjernes.dk/index.html.
og går jeg ind på 127.0.0.1/simlockfjernes.dk så får jeg at vide at siden ikke findes. Hvad mangler jeg og hvad gør jeg forkert?
Dette er hvad jeg har :

    <!-- Define the default virtual host -->
      <Host name="nuzer.com" debug="0" appBase="webapps"
      unpackWARs="true" autoDeploy="true">

    <!-- ved endnu ikke om dette skal bruges -->
      <Host name="simlockfjernes.dk" debug="0" appbase="C:\hvorDenNuEngangLigger\simlockfjernes"
      unpackWARs ="true" autodeploy="true">

        <!-- Tomcat Root Context -->

          <Context path="/nuzer.com" docBase="ROOT" debug="0"/ reloadable="true" crossContext="true">
          <Context path="/simlockfjernes.dk" docBase="C:\hvorDenNuEngangLigger\simlockfjernes" debug="0"/ reloadable="true" crossContext="true">
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2003 - 12:22 #8
Du bruger context forkert.

Jeg tror du mener:

<Host name="simlockfjernes.dk" debug="0" appbase="C:\hvorDenNuEngangLigger"
      unpackWARs ="true" autodeploy="true">

<Context path="" docBase="simlockfjernes" debug="0" reloadable="true" crossContext="true">

Det vil få http://simlockfjernes.dk:8080/xxxx.jsp til at pege
på C:\hvorDenNuEngangLigger\simlockfjernes\xxxx.jsp !
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2003 - 12:23 #9
Husk at context taggene skal inden i det host tag de hører til.

Vær lidt omhyggelig med at checke om det er C:\ eller C:\\ eller C:/
der skal bruges.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2003 - 12:25 #10
host tag:
  name = virtual host name
  appbase = root directory for alle applikationer for den host)

context tag:
  path = applikations navn ("" = default)
  docbase = directory under appbase der indeholder applikation
Avatar billede da11002 Nybegynder
09. september 2003 - 12:38 #11
<Vær lidt omhyggelig med at checke om det er C:\ eller C:\\ eller C:/
<der skal bruges.
Har fået et snip fra en studiekammerat : D:\hvorDenNuEngangLigger\Hanshjemmeside.dk hos ham skulle det virke. Her er simlockfjernes det dir jeg har lagt hele dynen i: docBase="C:\hvorDenNuEngangLigger\simlockfjernes". Som jeg ser det kan jeg lave et root dir til hvert domæne er det korrekt? Det er i hvert fald det jeg har forsøgt med de to hostnames.
Jeg får stadig samme fejl. Min server tror stadig at simlockfjernes ligger under nuzer.com.
Er det noget med connector eller engine?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2003 - 13:02 #12
Bruger du:

<Host...

<Context ...

</Context>

</Host>

<Host...

<Context ...

</Context>

</Host>

altså med context taggene inden i de respektive host tags ?
Avatar billede da11002 Nybegynder
11. september 2003 - 22:50 #13
ja det har jeg. Denne gang har jeg oprettet vha. admin.jsp, men stadig uden held. :O(
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2003 - 23:21 #14
Hvordan kommer vi videre ?

Kan du poste noget mere af din server.xml eller skal jeg lave en og
poste den ?
Avatar billede da11002 Nybegynder
11. september 2003 - 23:35 #15
Hvis du må se min, må jeg så se din?  :O)
Skal jeg slette hvor den rent fysisk ligger på min hd, af hensyn til sikkerhed, eller er jeg bare paranoid ? :O)
Mvh Annette Andersen
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2003 - 23:39 #16
Jeg tror ikke at det betyder så meget for sikkerheden

Men kald dem bare dir1 og dir2.

Det betyder nemlig heller ikke noget for løsningen.
Avatar billede da11002 Nybegynder
11. september 2003 - 23:48 #17
Her er hele molesjasen:

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<Server className="org.apache.catalina.core.StandardServer" debug="0" port="8005" shutdown="SHUTDOWN">
  <Listener className="org.apache.catalina.mbeans.ServerLifecycleListener" debug="0" jsr77Names="false"/>
  <Listener className="org.apache.catalina.mbeans.GlobalResourcesLifecycleListener" debug="0"/>
  <GlobalNamingResources>
    <Environment name="simpleValue" override="true" type="java.lang.Integer" value="30"/>
    <Resource auth="Container" description="User database that can be updated and saved" name="UserDatabase" scope="Shareable" type="org.apache.catalina.UserDatabase"/>
    <ResourceParams name="UserDatabase">
      <parameter>
        <name>factory</name>
        <value>org.apache.catalina.users.MemoryUserDatabaseFactory</value>
      </parameter>
      <parameter>
        <name>pathname</name>
        <value>conf/tomcat-users.xml</value>
      </parameter>
    </ResourceParams>
  </GlobalNamingResources>
  <Service className="org.apache.catalina.core.StandardService" debug="0" name="Tomcat-Standalone">
    <Connector className="org.apache.coyote.tomcat4.CoyoteConnector" acceptCount="100" bufferSize="2048" compression="off" connectionLinger="-1" connectionTimeout="20000" debug="0" disableUploadTimeout="true" enableLookups="false" maxKeepAliveRequests="100" maxProcessors="75" minProcessors="5" port="80" protocolHandlerClassName="org.apache.coyote.http11.Http11Protocol" proxyPort="0" redirectPort="8443" scheme="http" secure="false" tcpNoDelay="true" useURIValidationHack="false">
      <Factory className="org.apache.catalina.net.DefaultServerSocketFactory"/>
    </Connector>
    <Connector className="org.apache.coyote.tomcat4.CoyoteConnector" acceptCount="10" bufferSize="2048" compression="off" connectionLinger="-1" connectionTimeout="20000" debug="0" disableUploadTimeout="false" enableLookups="false" maxKeepAliveRequests="100" maxProcessors="75" minProcessors="5" port="8009" protocolHandlerClassName="org.apache.jk.server.JkCoyoteHandler" proxyPort="0" redirectPort="8443" scheme="http" secure="false" tcpNoDelay="true" useURIValidationHack="false">
      <Factory className="org.apache.catalina.net.DefaultServerSocketFactory"/>
    </Connector>
    <Connector className="org.apache.coyote.tomcat4.CoyoteConnector" acceptCount="10" address="62.121.165.3" bufferSize="2048" compression="off" connectionLinger="-1" connectionTimeout="60000" debug="0" disableUploadTimeout="false" enableLookups="false" maxKeepAliveRequests="100" maxProcessors="20" minProcessors="5" port="80" protocolHandlerClassName="org.apache.coyote.http11.Http11Protocol" proxyPort="0" redirectPort="-1" scheme="http" secure="false" tcpNoDelay="true" useURIValidationHack="true">
      <Factory className="org.apache.catalina.net.DefaultServerSocketFactory"/>
    </Connector>
    <Engine className="org.apache.catalina.core.StandardEngine" debug="0" defaultHost="localhost" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardEngineMapper" name="Standalone">
      <DefaultContext className="org.apache.catalina.core.StandardDefaultContext" cookies="true" crossContext="true" name="defaultContext" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
      </DefaultContext>
      <Host className="org.apache.catalina.core.StandardHost" appBase="webapps" autoDeploy="true" configClass="org.apache.catalina.startup.ContextConfig" contextClass="org.apache.catalina.core.StandardContext" debug="0" deployXML="true" errorReportValveClass="org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve" liveDeploy="true" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardHostMapper" name="antares-systems.dk" unpackWARs="true">
      </Host>
      <Host className="org.apache.catalina.core.StandardHost" appBase="webapps" autoDeploy="true" configClass="org.apache.catalina.startup.ContextConfig" contextClass="org.apache.catalina.core.StandardContext" debug="0" deployXML="true" errorReportValveClass="org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve" liveDeploy="true" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardHostMapper" name="localhost" unpackWARs="true">
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Tomcat Administration Application" docBase="../server/webapps/admin" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/admin" privileged="true" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
          <Logger className="org.apache.catalina.logger.FileLogger" debug="0" directory="logs" prefix="localhost_admin_log." suffix=".txt" timestamp="true" verbosity="1"/>
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Webdav Content Management" docBase="C:\prg\tomcat\Tomcat 4.1\webapps\webdav" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/webdav" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Tomcat Examples" docBase="examples" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/examples" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
          <Logger className="org.apache.catalina.logger.FileLogger" debug="0" directory="logs" prefix="localhost_examples_log." suffix=".txt" timestamp="true" verbosity="1"/>
          <Parameter name="context.param.name" override="false" value="context.param.value"/>
          <Ejb home="com.wombat.empl.EmployeeRecordHome" name="ejb/EmplRecord" remote="com.wombat.empl.EmployeeRecord" type="Entity"/>
          <Ejb description="Example EJB Reference" home="com.mycompany.mypackage.AccountHome" name="ejb/Account" remote="com.mycompany.mypackage.Account" type="Entity"/>
          <Environment name="foo/name4" override="true" type="java.lang.Integer" value="10"/>
          <Environment name="maxExemptions" override="true" type="java.lang.Integer" value="15"/>
          <Environment name="minExemptions" override="true" type="java.lang.Integer" value="1"/>
          <Environment name="foo/bar/name2" override="true" type="java.lang.Boolean" value="true"/>
          <Environment name="name3" override="true" type="java.lang.Integer" value="1"/>
          <Environment name="foo/name1" override="true" type="java.lang.String" value="value1"/>
          <LocalEjb description="Example Local EJB Reference" home="com.mycompany.mypackage.ProcessOrderHome" local="com.mycompany.mypackage.ProcessOrder" name="ejb/ProcessOrder" type="Session"/>
          <Resource auth="SERVLET" name="jdbc/EmployeeAppDb" scope="Shareable" type="javax.sql.DataSource"/>
          <Resource auth="Container" name="mail/Session" scope="Shareable" type="javax.mail.Session"/>
          <ResourceParams name="jdbc/EmployeeAppDb">
            <parameter>
              <name>user</name>
              <value>sa</value>
            </parameter>
            <parameter>
              <name>driverName</name>
              <value>jdbc:HypersonicSQL:database</value>
            </parameter>
            <parameter>
              <name>password</name>
              <value></value>
            </parameter>
            <parameter>
              <name>driverClassName</name>
              <value>org.hsql.jdbcDriver</value>
            </parameter>
          </ResourceParams>
          <ResourceParams name="mail/Session">
            <parameter>
              <name>mail.smtp.host</name>
              <value>localhost</value>
            </parameter>
          </ResourceParams>
          <ResourceLink global="simpleValue" name="linkToGlobalResource" type="java.lang.Integer"/>
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Tomcat Documentation" docBase="C:\prg\tomcat\Tomcat 4.1\webapps\tomcat-docs" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/tomcat-docs" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Simlockfjernes" docBase="dir1\webapps\simlockfjernes" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/simlockfjernes" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Welcome to Tomcat" docBase="dir1\webapps\ROOT" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Tomcat Manager Application" docBase="../server/webapps/manager" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/manager" privileged="true" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
          <ResourceLink global="UserDatabase" name="users" type="org.apache.catalina.UserDatabase"/>
        </Context>
        <Logger className="org.apache.catalina.logger.FileLogger" debug="0" directory="logs" prefix="localhost_log." suffix=".txt" timestamp="true" verbosity="1"/>
      </Host>
      <Host className="org.apache.catalina.core.StandardHost" appBase="dir1\webapps" autoDeploy="true" configClass="org.apache.catalina.startup.ContextConfig" contextClass="org.apache.catalina.core.StandardContext" debug="0" deployXML="true" errorReportValveClass="org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve" liveDeploy="true" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardHostMapper" name="simlockfjernes.dk" unpackWARs="true">
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Tomcat Administration Application" docBase="../server/webapps/admin" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/admin" privileged="true" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
          <Logger className="org.apache.catalina.logger.FileLogger" debug="0" directory="logs" prefix="localhost_admin_log." suffix=".txt" timestamp="true" verbosity="1"/>
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Webdav Content Management" docBase="dir1\webapps\webdav" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/webdav" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Tomcat Examples" docBase="dir1\webapps\examples" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/examples" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
          <Ejb description="Example EJB Reference" home="com.mycompany.mypackage.AccountHome" name="ejb/Account" remote="com.mycompany.mypackage.Account" type="Entity"/>
          <Environment name="foo/name4" override="true" type="java.lang.Integer" value="10"/>
          <Environment name="minExemptions" override="true" type="java.lang.Integer" value="1"/>
          <Environment name="foo/bar/name2" override="true" type="java.lang.Boolean" value="true"/>
          <Environment name="name3" override="true" type="java.lang.Integer" value="1"/>
          <Environment name="foo/name1" override="true" type="java.lang.String" value="value1"/>
          <LocalEjb description="Example Local EJB Reference" home="com.mycompany.mypackage.ProcessOrderHome" local="com.mycompany.mypackage.ProcessOrder" name="ejb/ProcessOrder" type="Session"/>
          <Resource auth="Container" name="mail/Session" scope="Shareable" type="javax.mail.Session"/>
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Tomcat Documentation" docBase="dir1\webapps\tomcat-docs" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/tomcat-docs" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Simlockfjernes" docBase="dir1\webapps\simlockfjernes" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/simlockfjernes" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Tomcat Manager Application" docBase="../server/webapps/manager" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/manager" privileged="true" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
          <ResourceLink global="UserDatabase" name="users" type="org.apache.catalina.UserDatabase"/>
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Welcome to Tomcat" docBase="dir1\webapps\ROOT" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
        </Context>
      </Host>
      <Host className="org.apache.catalina.core.StandardHost" appBase="webapps" autoDeploy="true" configClass="org.apache.catalina.startup.ContextConfig" contextClass="org.apache.catalina.core.StandardContext" debug="0" deployXML="true" errorReportValveClass="org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve" liveDeploy="true" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardHostMapper" name="nuzer.com" unpackWARs="true">
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Tomcat Administration Application" docBase="../server/webapps/admin" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/admin" privileged="true" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
          <Logger className="org.apache.catalina.logger.FileLogger" debug="0" directory="logs" prefix="localhost_admin_log." suffix=".txt" timestamp="true" verbosity="1"/>
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Webdav Content Management" docBase="dir1\webapps\webdav" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/webdav" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Tomcat Examples" docBase="dir1\webapps\examples" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/examples" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
          <Ejb description="Example EJB Reference" home="com.mycompany.mypackage.AccountHome" name="ejb/Account" remote="com.mycompany.mypackage.Account" type="Entity"/>
          <Environment name="foo/name4" override="true" type="java.lang.Integer" value="10"/>
          <Environment name="minExemptions" override="true" type="java.lang.Integer" value="1"/>
          <Environment name="foo/bar/name2" override="true" type="java.lang.Boolean" value="true"/>
          <Environment name="name3" override="true" type="java.lang.Integer" value="1"/>
          <Environment name="foo/name1" override="true" type="java.lang.String" value="value1"/>
          <LocalEjb description="Example Local EJB Reference" home="com.mycompany.mypackage.ProcessOrderHome" local="com.mycompany.mypackage.ProcessOrder" name="ejb/ProcessOrder" type="Session"/>
          <Resource auth="Container" name="mail/Session" scope="Shareable" type="javax.mail.Session"/>
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Tomcat Documentation" docBase="dir1\webapps\tomcat-docs" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/tomcat-docs" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Simlockfjernes" docBase="dir1\webapps\simlockfjernes" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/simlockfjernes" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Tomcat Manager Application" docBase="../server/webapps/manager" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="/manager" privileged="true" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
          <ResourceLink global="UserDatabase" name="users" type="org.apache.catalina.UserDatabase"/>
        </Context>
        <Context className="org.apache.catalina.core.StandardContext" cachingAllowed="true" charsetMapperClass="org.apache.catalina.util.CharsetMapper" cookies="true" crossContext="true" debug="0" displayName="Welcome to Tomcat" docBase="dir1\webapps\ROOT" mapperClass="org.apache.catalina.core.StandardContextMapper" path="" privileged="false" reloadable="true" swallowOutput="false" useNaming="true" wrapperClass="org.apache.catalina.core.StandardWrapper">
        </Context>
      </Host>
      <Logger className="org.apache.catalina.logger.FileLogger" debug="0" directory="logs" prefix="catalina_log." suffix=".txt" timestamp="true" verbosity="1"/>
      <Realm className="org.apache.catalina.realm.UserDatabaseRealm" debug="0" resourceName="UserDatabase" validate="true"/>
    </Engine>
  </Service>
</Server>
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2003 - 21:19 #18
Det var godt nok en stor mundfuld.

Og helt unødvendig.

<Host name="www.xxx.dk" debug="0" appBase="specialapps" unpackWARs="true" autoDeploy="true">
    <Context path="" docBase="C:/xxx" debug="0"/>
</Host>
<Host name="www.yyy.dk" debug="0" appBase="specialapps" unpackWARs="true" autoDeploy="true">
    <Context path="" docBase="C:/yyy" debug="0"/>
</Host>

burde gøre det !
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2003 - 21:20 #19
(Host appBase bliver ikke brugt når der er absolut sti i Context docBase,
der stor bare specialapps der hvor jeg copy pastede fra)
Avatar billede da11002 Nybegynder
13. september 2003 - 10:32 #20
ok takker, jeg kan se at min server.xml også er blevet en del større af at oprette domænerne via admin.jsp. Foreløbig tak for hjælpen
Mvh Annette
Avatar billede da11002 Nybegynder
15. september 2003 - 13:58 #21
Nu har jeg endelig fået det til at virke, mange tak for hjælpen
Mvh Annette