Avatar billede sgatke Nybegynder
08. september 2003 - 10:57 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Opdatering af klient maskiner på netværk ?

Hejsa,

Jeg er på udkig efter en smart måde til at sørge for at (ALLE) vores maskiner på netværket, altid er opdateret med de seneste patches fra Microsoft.

Vi kører et miljø med Windows 2000 servere med Active Directory og klienterne er enten Windows 2000 eller Windows XP Pro.

Hvad er den smarteste måde at håndtere opdateringerne på ?

1. Sætte maskinerne til automatisk at hente og installere opdateringerne fra Windowsupdate ?
2. Selv hente opdateringerne ? (Hvordan får jeg dem så lettest distribueret ud til klienterne ?)

Vi vil helst undgå at skulle investere i et nyt bekosteligt system til at håndtere disse opdateringer, så en løsning der "koster gratis" vil være at foretrække :o)

Vedr. punkt nummer 1: Det er vigtigt for os at vi har sikkerhed for at opdateringerne rent faktisk bliver hentet ned og installeret. Det vil sige at brugeren skal IKKE have mulighed for at sige nej tak til at få installeret dem.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede gchris5 Praktikant
08. september 2003 - 11:00 #1
hvad med assigne nyeste SP og hotfixes til alle maskinerne?
Avatar billede gchris5 Praktikant
08. september 2003 - 11:07 #2
Avatar billede snowball Novice
08. september 2003 - 12:06 #3
Prøv og kig på Microsoft SUS (Software Update Services) (kan dog ikke sende Service Packs ud!) eller SMS (Systems Management Server)

Microsoft SUS: http://www.microsoft.com/windows2000/windowsupdate/sus/default.asp (Flash demoen giver et udemærket og hurtigt overblik over hvad det er og hvordan det virker)

Microsoft SMS: http://www.microsoft.com/smserver/default.asp

Snowball
Avatar billede sgatke Nybegynder
11. september 2003 - 15:10 #4
Tak for hjælpen. Jeg prøver at kigge på de forskellige løsninger.