Avatar billede silentbob Nybegynder
08. september 2003 - 10:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Upload system virker ikke helt optimalt på mac - lille ting

Jeg har en upload side, der uploader et billede og skriver i en database:

<% @language = "vbscript" %>
<% Response.buffer = true %>
<!--#include file = "incloggetind.asp"-->
<html>
<head>
<!--#include file = "incmeta.asp"-->
<!--#include file = "clsupload.asp"-->
<!--#include file = "incforbindelse.asp"-->
<%
dim objupload
dim strfilename
dim strPath

dim dato
dato = now()

rs.open "select * from t_dagens", conn, adopenstatic, adlockoptimistic, adcmdtext 'table eller text
rs.addnew
rs("billede") = "dagensbackup" + ".jpg"
rs("dato") = dato
rs("slags") = "normal"
rs.update

dim idbillede
idbillede = rs("idbillede")

' instantiate upload class
set objupload = new clsupload

' Grab the file name
strfilename = objupload.fields("file1").filename
strfilename = lcase(strfilename)

response.write strfilename

'if strfilename = "" then
'response.write "skriver - hvis strfilname er tom - hej hej"
'end if

dim billede
billede = "dagens" & idbillede & ".jpg"

' compile path to save file to
strPath = server.MapPath("images")  & "\dagens\" & billede

' save the binary data to the file system
objupload("file1").saveas strPath

' release upload object from memory
set objupload = nothing

rs.update
rs("billede") = "dagens" & idbillede & ".jpg"
rs.update
rs.close

%>
</head>
</html>

Problemet er at denne sætning
response.write strfilename
Jeg kan godt på windows maskiner få browseren til at skrive strfilename, som er navnet på filen der bliver uploaded, MEN på en mac med 9.2 og IE 5.1, kan jeg ikke få den til at skrive filnavnet :/
Nogen der kender en løsning ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. september 2003 - 10:40 #1
Prøv at kigge med View Source og se om filnavnet er der i teksten. Det lyder for vildt at serveren output vil være forskelligt fra maskine til maskine.

Du kan evt prøve at rette:
response.write strfilename

Til:
response.write Server.HTMLencode(strfilename)
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
08. september 2003 - 10:41 #2
Problemet er at ved response.write skal scriptet bruge oplysninger hentet fra brugerens maskine. Af sikkerhedsmæssige grunde har man ikke lov til dette på en MAC, hvilket sparer os MAC brugere fra en masse lort :-), men desværre kan man så ikke lave det du lige gør der. Det er for øvrigt også derfor at mange bankprogrammer ikke kan køre på en MAC da de kræver en nøgle der skal hentes lokalt på computerens disk.
Avatar billede silentbob Nybegynder
08. september 2003 - 10:46 #3
Eagleeye, det har samme virkning. Har du tid til at kigge på http://www.eksperten.dk/spm/397143 igen ?

Martin, okay :/

Der skal nemlig uploades fra en mac, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal sikre at der skal vælges et billede. PT kan de jo bare uploade uden at have valgt et billede, og det giver et rs uden et billede :/
Avatar billede doeboy Nybegynder
08. september 2003 - 13:00 #4
nu er jeg ikke nogen asp haj  men  hvad er der forhindre dig i at bruge noget som det her der checker om dine forfelter er tomme ?
if strfilename = "" then
response.write "DU SKAL VÆLGE EN FIL AT UPLOADE"
end if
Avatar billede silentbob Nybegynder
08. september 2003 - 14:00 #5
Doeboy, det er netop det der er problem, nemlig at på Mac opfatter den strfilename som tom, og på pc'er er der værdi/filnavn i den.
Avatar billede silentbob Nybegynder
09. september 2003 - 15:11 #6
har vi givet op ?
Avatar billede silentbob Nybegynder
22. juni 2004 - 13:38 #7
lukkes