Avatar billede janick1111 Nybegynder
08. september 2003 - 10:17 Der er 12 kommentarer

WebShop problemer

Jeg har en webshop. Når man trykker på "Læg i Kurv" sendes man videre til basket.asp?prodID=XX. På denne side skal der vises at man har putte Produkt XX i kuven, men de produkter man har puttet i før skal også vises.. Det er ikke noget problem. Problemet er det, at jeg ved ikke hvordan jeg skal lave registreringen at man har putte i produkt i kurven.. Måske med sessions, men de kan jo kun indeholde en værdi, d.v.s ved bestilling hvism an vælger at shoppe videre skal man have en ny session... Eller hvad?? Nogle forslag???
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2003 - 10:23 #1
der er masser af muligheder - du kan gemme det i en database, du kan gemme det som cookies eller som du selv siger session... i session'en kan du jo fx bare seperere de forskellige produkter med et komma eller oprette flere session alt efter hvor mange varer der er lagt i kurven
Avatar billede socle Nybegynder
08. september 2003 - 10:24 #2
du kan sagtens bruge den samme session, du kan enten gemme indkøb kommasep i samme sesion var: session.contens("koeb") = "2,34,67" osv, eller du kan oprette en ny sessionsvar for hver vare:
session.contens("koeb1") = 2
session.contens("koeb2") = 56

osv.
Avatar billede socle Nybegynder
08. september 2003 - 10:25 #3
ups, stavefejL. : det skal være session.contents("koeb")
Avatar billede janick1111 Nybegynder
08. september 2003 - 10:28 #4
Jeg tror ikke i forstår mig. Det skal være at man kan shoppe videre og man skal kunne slette og tilføje mange nye o.s.v
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2003 - 10:34 #5
det kan også sagtens lade sig gøre ved brug af session - bare man bygger det ordentligt op...

www.finansbogladen.dk/test2 er en side jeg næsten lige er blevet færdig med og som kører på sessions
Avatar billede janick1111 Nybegynder
08. september 2003 - 10:36 #6
Ja, okay.. Det kan jeg se:
Hvordan ser din funktion ud, som læser session og den som tilføjer data til sesssionen...??
Avatar billede mik.mak Nybegynder
08. september 2003 - 10:37 #7
jeg ville gemme oplysningerne i en database og bruge session.sessionID som reference. Det vil også være lidt nemmere at rediger varerne.

Man skal nok også huske at lave en funktion som automatisk sletter varerne igen, hvis brugeren ikke gennemfører et indkøb.
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2003 - 10:50 #8
den kode jeg har lavet er lavet fra bunden og gives ikke gratis ud - uanset om den er genial eller den er skod...
Avatar billede nielle Nybegynder
08. september 2003 - 21:26 #9
For hver ting der puttes i indkøbskurven er der vel angivet både et produkt nummer samt et antal (sædvanligvsi lig med 1). I såfald kan hele indkøbskurven implementeres ved at sætte:

Session(ProduktID) = Antal
Avatar billede nielle Nybegynder
08. september 2003 - 21:31 #10
...eller Session("Kurv!" & ProduktID) = Antal

- For så kan man finde kurvens indhold ved følgende kode:

for each S in Session.Contents
  if InStr(S, "Kurv!") = 1 then
    ProductID = Right(S, Len(S)-5)
    Antal = Session(S)
  end if
next
Avatar billede terry Ekspert
11. september 2003 - 18:54 #11
Avatar billede keysersoze Guru
20. september 2003 - 10:18 #12
lukketid?