Avatar billede guz0 Nybegynder
07. september 2003 - 21:56 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Computer "holder pause" under afspilning af film.

Hej.
Når jeg afspiller avi-film (DivX) fryser computeren nogen gange. Der er ikke noget regelmæssigt interval, det sker bare. Alt fryser, bortset fra musen og lyden. Når computeren så fortsætter igen, sætter billedet på filmen farten op, for at indhente lyden.
Det er ikke meget man får ud af en film, når dette sker.
Jeg ved ikke om det også sker med mpg-filer - men jeg kunne da godt forestille mig, at det er noget lorte-divx der er problemet. :/

Jeg har installeret Nimos Codecpack.

Nogen der har været ude for det samme, og har en løsning?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. september 2003 - 22:04 #1
at rydde lidt op hjælper min pc(diskdefragmentering/diskoprydning.blabla)..når den hakker lidt i det, faktisk en rensning for støv all round, er en go´ide.
Og en mere simpelt fil system kan hjælpe, lidt mere ram..osv..O)
eller der en buffer i programmet der kan redde lidt af det.
Avatar billede guz0 Nybegynder
07. september 2003 - 22:07 #2
Jeg har lige formateret min computer, og installeret Windows XP. Så den burde være helt clean.
Det med at fjerne støv er måske en idé :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. september 2003 - 22:19 #3
har du fundet alle de "nye" drivere til bundkortet så..updateret og alt det der..
hvad en anden driver til grakkortet..?
Avatar billede sekam Nybegynder
07. september 2003 - 22:30 #4
Har du installeret hele Nimos Codecpack?
Hvis du har, så afinstaller den, og alle andre DivX codecs.
Installer så kun "basic" delen af Nimos Codecpack.
Avatar billede guz0 Nybegynder
07. september 2003 - 23:06 #5
sekam: Ja, jeg installerede det hele. Kan det virkelig være det der er problemet? Nu prøver jeg i hvert fald at gøre som du skriver.

Og et lidt andet spørgsmål, dog også omkring film:
Når jeg afspiller MPG i mediaplayer, bliver de afspillet på spejlvendt og på hovedet :< Det gør den ikke, i f.eks. winamp, men hvis jeg nu gerne vil se det i mediaplayer, hvad gør jeg så? :/
Avatar billede sekam Nybegynder
07. september 2003 - 23:16 #6
Hvis du har en virus scanner kørende, kan det også give problemer.
Flere løsningsforslag kan du finde på http://www.nwlink.com/~zachd/pss/pss.html

Til dit andet problem, så kig på http://www.divxmovies.com/faq/#4.7 og http://www.divxmovies.com/forums/viewtopic.php?topic=99&forum=4&0
Avatar billede nopsen Ekspert
08. september 2003 - 01:13 #7
Der er mange problemer med Nimo codec pack, så afinstaller alt hvad du har af codecs, derefter henter du den nyeste DivX, Xvid og AC3 filter.. hvid du så også installerer en DVD afspiller, kan du afspille alt uden problemer.
Avatar billede nva Praktikant
08. september 2003 - 08:10 #8
Mht. at film vises på hovedet. Jeg havde det samme problem og det viste sig at være fordi jeg havde downloadet og installeret en beta-version fra Nimo-codecs. Jeg afinstallerede beta-versionen og nøjedes med at hente netop de codecs,jeg manglede. Så virkede alt igen.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. september 2003 - 12:10 #9
lige det der med at det står på hovedet er Nimo´s der gør det det kan dog ændres.(tit i egenskaber for codecsét)
fjern det hele og tag et codec af gangen.(lige som alle de andre siger..O)
der er alt for mange "gode" råd om codecs på nettet og det er ikke til at finde ud af.
Mit råd er at hvis der er en film man skal ha..så prøv at konvertere den til et kendt format.
http://www.sikkopi.dk/codecs.htm
her er endnu en side om codecs..O)
Avatar billede guz0 Nybegynder
08. september 2003 - 18:19 #10
Nu har jeg afinstalleret Nimo (Man fristes til at kalde det for det største crap i dette århundrede :)
Nu fryser den ikke, og jeg kan se MPG uden det er på hovedet.
Derfor point til nopsen og nva.

nva: lav lige et svar :)
Avatar billede nopsen Ekspert
08. september 2003 - 19:27 #11
Takker :)
Avatar billede nva Praktikant
09. september 2003 - 08:42 #12
Jamen det gør jeg så - svar.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
09. september 2003 - 08:46 #13
Gspot er et godt program til at finde ud af hvilket codec en avi er kodet med

http://www.headbands.com/gspot/