Avatar billede chanfan Nybegynder
22. december 2000 - 13:13 Der er 5 kommentarer

DB UPDATE

Jeg skal konvertere tiden i DATO til et anden format og lægge det i DATO2. Den skal gennemkøre HELE tabellen!
Funktionen fungerer, spørgsmålet er bare; er nedenstående kode korrekt?

do while not rs.eof
  nydato=KonverterDato(rs(\"dato\"),1)
  conn.execute(\"UPDATE Log_T SET dato2=\'\" &nydato&\"\' where id=\"&rs(\"id\"))
  rs.movenext
Loop
Avatar billede kasseper Nybegynder
22. december 2000 - 13:18 #1
Måske !
Hvis det ikke er en Access Base så er den god nok ellers skal du bruge :

do while not rs.eof
  nydato=KonverterDato(rs(\"dato\"),1)
  conn.execute(\"UPDATE Log_T SET dato2=#\" & nydato &\"# where id=\"& rs(\"id\"))
  rs.movenext
Loop

Avatar billede lp Nybegynder
22. december 2000 - 13:32 #2
nu kan jeg jo ikke se din datokonverter....men det ser ellers meget rigtigt ud......jeg har selv lavet en lignende engang hvor det drejede sig om 7-8000 records.....jeg satte en stopper på, så den kun kørte den første post og derved kunne jeg tjekke om det virkede før jeg gik igang med det hele.....desuden tjekkede jeg i min funktion om den fik omdannet rigtigt....hvis ikke udskrev den det på siden med det id det var galt med, men fortsatte ved hjælp af On Error Resume Next.....det tog ikke lang tid og forløb uden de store problemer, så held og lykke!
Avatar billede chanfan Nybegynder
22. december 2000 - 14:13 #3
Jeg nøjes med at udvælge ca. 20 record først, men problemet er at den skriver samme dato i alle felter, eller også timer den ud efter den første.
Funktionen fungerer perfekt, jeg bruger den i andre scripts.
Det er en SQL server jeg kører på.
Avatar billede kasseper Nybegynder
22. december 2000 - 15:02 #4
Må vi se hele koden ?????
Avatar billede chanfan Nybegynder
03. januar 2001 - 10:37 #5
Min kode var OK, det var serveren der ikke kunne håndtere det. Mere ram og den gjorde det rigtigt!