Avatar billede paile Nybegynder
06. september 2003 - 20:32 Der er 5 kommentarer

Log på en profil??

Hejsa alle sammen!

Jeg sidder med et problem!

Jeg er rimelig ny inden for ASP, så vær lidt venlige? *S* ;O)

Jeg har et script der ser sådan ud:
<%
Option Explicit
Dim sql,rsUser,username,password,page,stayloggedin,LConnectString,lconn,sqlflag

'Grab the submitted variables (page is the page they've come from, set by the hidden variable at the login box)
username = Request.Form("username")
password = Request.Form("password")

'Check no s**t is trying to hack in using SQL commands
if InStr(username, "'") or InStr(username, """") or InStr(username, "=") or InStr(password, "'") or InStr(password, """") or InStr(password, "=") then
    sqlflag = True
end if

if sqlflag <> true then
'Open connection
%>
<%
Dim ConnectString, conn

ConnectString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("database.mdb")
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.open ConnectString
%>
<%

'Get a recordset corresponding to the submitted username and password
sql = "SELECT username FROM users WHERE username = '" & username & "' AND password = '" & password & "'"
Set rsUser = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsUser.Open sql, conn, 3, 3

'If there was a valid recordset there, then send them back to the page they came from, with the username cookie set
If (not rsUser.BOF) and (not rsUser.EOF) and sqlflag <> True then
  Response.Cookies("username") = rsUser("username")
  'If the user wants to stay logged in all the time, then we'll set the cookie with a far-away expiry date
  if stayloggedin = "yes" then
    Response.Cookies("username").expires = #1/1/2010#
  end if
  rsUser.close
  set rsUser = nothing
  conn.close
  set conn = nothing
  Response.Redirect("profiler/Request.Form('username').asp")
end if

'Otherwise, display an invalid entry screen
rsUser.close
set rsUser = nothing
conn.close
set conn = nothing

else
end if
%>

<html>
<head>
<title>Invalid entry</title>
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" link="#DD0000" vlink="#DD0000" alink="#000000">

<h3><font face="arial,helvetica" size=2 color="red">Invalid username/password</font></h3>

<p><font face="arial,helvetica" size=2 color="red"><a href="java script:self.history.go(-1)"><b>Please try again</b></a></font></p>

</body>
</html>

Dette stykke:
  end if
  rsUser.close
  set rsUser = nothing
  conn.close
  set conn = nothing
  Response.Redirect("profiler/Request.Form('username').asp")
end if

Det virker ikke, I know, men er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal skrive, for at personen der intaster korrekt brugernavn og adgangskode viderestilles til sit eget site, profil eller hvad det nu hedder?

Håber der er nogen der kan hjælpe?!?

Mvh Palle.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. september 2003 - 20:34 #1
Prøv sådan her:

Response.Redirect("profiler/" & Request.Form("username") & ".asp")
Avatar billede paile Nybegynder
06. september 2003 - 20:38 #2
Virker ikke ..
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. september 2003 - 20:40 #3
Hvad sker der ?

Du kan prøve at tilføje denne linje i toppen af din kode, måske skal den være efter Option Explicit:

<% Response.Buffer = true %>
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. september 2003 - 22:13 #4
har du selv strikket scriptet sammen? - jeg synes kun du bruger en cookie til at bekræfte om en bruger er logget ind; en cookie gemmes/sendes fra klienten, og er derfor åben over for modifikation.
Avatar billede socle Nybegynder
06. september 2003 - 22:17 #5
hvis skriptet ligger i en anden mappe end den side der foretages log ind på kan >Response.Redirect("profiler/" & Request.Form("username") & ".asp")< give problemer fordi den ikke kan finde siden. Måske bedst at sætte heledomænenavn og evt. biblioteker ind i strengen, f.eks:

dim domaene = "http://www.domaene.dk/"
Response.Redirect(domaene  & "profiler/" & Request.Form("username") & ".asp")