Avatar billede jespersen Nybegynder
04. september 1999 - 23:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

SQL

Hejsa
Jeg har brug for at indsætte en masse poster i den samme lodrette kolonne, men i hvert sin post.
Min Tabel hedder "Spiller", mine rækker hedder "Skue" og "Navn".
Jeg skal så indsætte "t" stk. poster. Jeg mangler bare noget SQL der gør dette.
Jeg håber, jeg har forklaret mit problem godt nok, ellers sig til så skal jeg gerne uddybe det.
Jespersen
Avatar billede Dan Nim Seniormester
04. september 1999 - 23:33 #1
du må gerne lige uddybe det.
Avatar billede jespersen Nybegynder
04. september 1999 - 23:44 #2
ok...
Jeg har nogle datasæt bestående af to navne. Dem har jeg et ukendt antal af. De skal indsættes i en acces db, men hvert sæt i hver sin post.
Er det mere forståeligt?
04. september 1999 - 23:46 #3
forstår jeg korrekt hvis jeg siger GROUP BY, eller er jeg helt forvirret ?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
04. september 1999 - 23:50 #4
Hvor har du dine "datasæt" lige nu ?
Avatar billede jespersen Nybegynder
04. september 1999 - 23:52 #5
GROUP BY...aner det ikke, jeg er ret grøn inden for ASP.
04. september 1999 - 23:53 #6
er det fordi du vil have grupperet alle data og så indsætte denne i din DB.
Altså hvis du har 10 stk. hvor der står: Larsen, vælges en group by, og så indsætter den kun én med Larsen ???
Avatar billede jespersen Nybegynder
04. september 1999 - 23:58 #7
ok...Jeg har en html side, med en indtastnings formular. Den er 2 felter bred, og x felter lang.  Brugeren taster så nogle oplysninger ind. Eksempel
Hans Klaus
Morten Brian
Sune Lars
Hans og Klaus skal sættes ind som en post, Morten og Brian skal sættes ind som en post, osv. Forstået?
05. september 1999 - 00:00 #8
Got it!
Be back with code in 2 min.
Avatar billede jespersen Nybegynder
05. september 1999 - 00:09 #9
ok
Avatar billede jespersen Nybegynder
05. september 1999 - 00:14 #10
Jeg må desværre vente med at svare til imorgen formiddag, da jeg ikke kan teste det idag.
Avatar billede floffy Nybegynder
05. september 1999 - 00:42 #11
Det lyder for mig som om du er ved at opbygge en database? Er du det? Eller skal du virkelig indsætte alle disse records via en website?
Avatar billede jespersen Nybegynder
05. september 1999 - 10:01 #12
floffy:
Ja det skal jeg
Avatar billede svinth Nybegynder
09. september 1999 - 09:38 #13
I dette svar antages det at forbindelsen til databasen hedder C, og at den er korrekt oprettet. Desuden antages det at variabel_1 indeholder Skue og variabel_2 indeholder Navn.

C.Execute("INSERT INTO Spiller VALUES ("&variabel_1&","&variabel_2&")")

Hvis du skal have flere datasæt sat ind, itererer du over ovenstående (Udfører det flere gange).

Svante