Avatar billede harboe Nybegynder
06. september 2003 - 12:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"slukning" af programmer der starter ved windows start

Der er en masse programmer som starter automatisk når jeg starter windows. Jeg vil gerne have den "slukket" så de ikke starter.
Der er tale om en masse programmer som ikke kan ses i processlinien, og som jeg ikke selv har installeret. Jeg har engang fået at vide at jeg skal køre et program fra start/kør.... og så starte et eller andet program derfra hvor jeg kan slå dem fra, men jeg kan ikke huske hvad jeg skal skrive for at starte det program. Det er ikke "regedit".

Nogen der kan hjælpe.

P.S. Programmerne er ikke i startmappen, så det er ikke det jeg søger.
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
06. september 2003 - 12:10 #1
Vælg startmenuen->Kør
Og så skriver du msconfig

Der kommer så et vindu, og der vælger du fanebladet START
Avatar billede c-holst Novice
06. september 2003 - 12:14 #2
er der tale om ting du ikke selv har installeret, er vidende om?

i så fald, bør du som det allerførste hente programmet spybot search and destroy, installere opdatere og køre, lad den fixe alt.
hent det via www.spywarefri.dk -værktøjer

gå også ind i tilføj fjern.... og fjern alt du ikke kender til/mener du har brug for lige her og nu,

tryk ctrl alt del se hvad der ligger der, ligger der noget du ikke kan lukke er det ikke s godt.
du må ikke lukke explorer.'

kør også lige en panda activscan fra
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=PR-AS-107
efter det kommer du tilbage med en melding, så tager vi den derfra
Avatar billede c-holst Novice
06. september 2003 - 12:15 #3
fortæl os lidt mere om, hvilke programmer der er tale om, så kan vi bedre hjælpe dig.

men prøv nu de ting vi har nævnt først
Avatar billede harboe Nybegynder
06. september 2003 - 13:19 #4
Hey så er jeg tilbage igen.

Har nu kørt alle de ting du sagde og den fandt en masse spyware på min computer. Der er stadig nogle ting som kører i baggrunden. de hedder følgende:

Explorer
zonealarm
Vsmon
V38shell
systray

explorer og zonealarm ved jeg godt hvad er, men de andre ved jeg ikke lige om er noget som skal være der....

Ved du det?
Avatar billede fromsej Praktikant
06. september 2003 - 13:36 #5
Systray og Explorer SKAL køre.
Vsmon hører til Zonealarm og skal køre.
V38shell er en Videodriver.
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2003 - 20:18 #6
nå, det glæder mig at du nu fik den til at køre godt igen.
Men, og der er jo altid et men.

lad den nu køre, skal vi sige en måneds tid eller to og se så hvordan den kører.

jeg giver dig her en lille guide, som jeg synes du skal læse og bruge hvis du har lyst.
det er en generel tekst jeg skriver lidt på, men jeg er sikker på, at den også passer sig godt til dig

-----------------------------------------
Når du så har en helt ren pcfx efter at d har fået fixet din maskine v.h.a. hijackedthis eller efter geninstalation, installerer du denne pakke/eller dele af den.
det er yderst effektivt, men bedst hvis din pc er ren i forvejen...

programmerne adaware, spybot, og alurias kan også hjælpe med til at rense din maskine, men er du hårdt ramt er det ikke nok.
de øvrige programmer ligger i baggrunden og holder øje med hvad der sker af lusk på din maskine og forhindrer at de bliver lagt ind

alle programmerne er gratis og kan hentes via
www.spywarefri.dk
hvor du også kan finde danske guider og masser af info.

og så er alle programmerne gratis...

fremover vil jeg så anbefale dig altid grundigt at overveje hvad du installerer, fx er gratis programmer fra nettet sjældent helt gratis, blot betaler du i form af oplysninger om og udnyttelse af din computer.

De programmer der ligger på ovennævnte side er dog gennemtestet, og må siges at være så sikre som muligt...

spybot  eller adaware
iespyad
spywareblaster
empty temp folders
SpywareGuard

evt startupmonitor og alurias spywarescanner.

programmerne ligger i baggrunden, eller aktiveres efter behov. Det er vigtigt at du jævnligt opdaterer disse programmer

ydermere vil jeg installere avg antivirus og køre fx housecall eller panda activescan en gang imellem.

det er også meget vigtigt, at du altid holder dig opdateret via windows-update.

på denne måde holder du din pc dejlig ren.

-----------------------------------------

tilbage til mit lille men. hvis det er sådan, at du efter en rum tid(uanset om du følger guiden eller ej)begynder at få problemer igen, henter du det lille program der hedder hijackthis. det installerer du, laver en scan og gemmer den logfil den kommer med. DET ER VIGTIGT, AT DU IKKE FIXER NOGET SOM HELST!!! LOGFILEN KOPIERER DU IND PÅ EKSPERTEN I ET NYT SPØRGSMÅL, og så er der sikkert nogle eksperter der vil hjælpe dig videre.

men lad den nu bare køre en rum tid og se hvad der sker.

carsten