Avatar billede tnn Nybegynder
05. september 2003 - 15:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Komprimering med lav opløsning i frames

Jeg har læst det meste af diskussionen vedrørende frames, da mit problem er, at jeg laver netsider til 1024 X 768 skærmopløsning. Bruges der 800 X 600 komprimeres siden og det ser absolut ikke pænt ud. Jeg har set problemet nævnt, men jeg har IKKE set nogen løsning.
KAN PROBLEMET LØSES ?????
Mkh.
T;o)rben
Avatar billede nak-m Nybegynder
05. september 2003 - 15:11 #1
altså du har lavet dine tabellers størrelse i procent?
Avatar billede tnn Nybegynder
05. september 2003 - 15:14 #2
Det er lidt en blanding. Overordnet er hele tabellen sat til 100%, så JA.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. september 2003 - 15:14 #3
Ja, det kan løses, men det er en større omgang.

Hvis du har adgang til databaseløsninger, vil det nok være det bedste. Så kan du have alt dit indhold i en database og så have to forskellige (eller flere) designs sat op efter div. skærmopløsninger. P.b.a. brugers skærmopløsning bliver bruger så dirigeret ind på en side hvor vedkommendes skærmopløsning passer til designet og div. indhold bliver leveret fra databasen.

Det betyder, at du kan 'nøjes' med at have dit indhold ét sted og så levere det til bruger derfra ...
Avatar billede nak-m Nybegynder
05. september 2003 - 15:14 #4
du kunne jo bare lave dine sider så deres størrelse passede til 800x600 ... dynamisk eller statisk.
Avatar billede tnn Nybegynder
05. september 2003 - 15:33 #5
Tak for jeres svar, det sender mig lidt videre. Ja, jeg har adgang til databaseløsninger, men jeg er lidt grøn her. Det lyder dog herligt at have tingene liggende i en base, altså et centralt sted.