Avatar billede zhatten Nybegynder
21. december 2000 - 23:29 Der er 42 kommentarer og
3 løsninger

Hente oplysninger

Hvis man nu et sted skriver et password som er 123456 hvordan kan jeg så få den oplysning senere ind i et tekstfelt altså at brugeren ikke igen skal indtaste passwordet 123456, men det blot allrede er der fordi den har hentet det fra der hvor brugeren loggede ind.

Hvis du ikke forstår hvad jeg mener kan du prøve at se på www.adichat.dk log ind også inden man går indi et chat rum står der ens brugernavn og password som den så har hentet fra da man loggede ind.

- Zhatten
Avatar billede lp Nybegynder
21. december 2000 - 23:33 #1
du kan skrive det ned i en cookie første gang brugere logger ind og hente det ud hvis cookien eksisterer...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. december 2000 - 23:33 #2
formentlig fordi

  <input type=\"text\" name=\"bruger\" value=\"<? echo $bruger; ?>\" size=\"10\">

Avatar billede blood Nybegynder
21. december 2000 - 23:37 #3
Det gør du med session

dette indsætte HELT i toppen af den php fil hvor brugeren skriver passwordet
<?php
if ($password) {
    session_start();
    session_register(\"passowrd\");
    session_register(\"brugernavn\");
}
?>
dette indsætte HELT i toppen af den php fil hvor passwordet skal skrives igen
<?php
session_start();
?>
og i det nye password felt indsætter du
VALUE=\\\"$password\\\"
og i det nye brugernavns felt skriver du
VALUE=\\\"$brugernavn\\\"

fårstår du???
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 00:16 #4
jeg er rimlig træt og jeg kan ikke få det til at funke lige nu, hvis der fines andre løsninger så sig til.

- Zhatten
Avatar billede lp Nybegynder
22. december 2000 - 00:18 #5
der er løsningen med cookies, dermed vil brugernavnet altid stå der, password vil jeg dog ikke anbefale at gemme....skal jeg komme med et eksempel?
Avatar billede arrgh Nybegynder
22. december 2000 - 00:31 #6
if (___password_ok___)
  SetCookie(\'password\', $password);
// Sletter cookie når browser lukkes
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 12:08 #7
Erik :

Den henter ikke oplysningerne :( ?

lp :

Ja kom bare med et eksempel.

arrgh :

Hvor skal jeg sætte det ind henne ? så den kan finde det ?

- Zhatten
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2000 - 12:09 #8
Jeg aner ikke hvor DU har oplysningerne fra. Men hvis du har en
variabel, $bruger, med indholdet, kan du få det i feltet på den
måde. Kan du specificere lidt?
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 12:24 #9
Det er tinychat jeg prøver at udbygge, den gemmer/henter oplysninger fra en database, hvordan får jeg den til at hente dem ? til det rigtig bruger navn ? det nytter jo ikke at når man er logget ind at den så henter oplysninger til en anden.

- Zhatten
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2000 - 12:27 #10
Jeg kender ikke tinychat, så det kommer jo an på... Enten ligger det i en cookie,
eller en variabel fra urlen ....?bruger=zhatten  eller fra en række i databasen,
måske $bruger=$row[2] - eller hvad det nu hedder. Kan du udskrive brugernavnet
på siden, kan du også indsætte det i en form.
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 12:31 #11
jeg kan sende tinychat til dig så kan du jo lige hurtigt se hvordan den gemmer oplysningerne, din email ?

- Zhatten
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2000 - 12:33 #12
jaaah, ooookay, så da. Du kan sikkert finde den email et sted .... hehe....
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 12:34 #13
eksperten@hasselager.net  ?

- Zhatten

ps :
Hvis du får det løst giver jeg 77 points til dig :)
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 12:36 #14
Den er sendt afsted.

- Zhatten
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2000 - 12:37 #15
Øv - nu står den email så permanent i dette spørgsmål. Der var egentlig en
grund til den kun stod på mit minisite - og så er det ødelagt.... Men jeg kunne
jo bare lade være med at lege julelege med dig!
Avatar billede blood Nybegynder
22. december 2000 - 12:41 #16
på denne side er jeg ved at lave et brugersystem med session og det virker du kan få en kopi hvis du vil!!
http://privat.danskweb.com/script/brugersystem/

og på siden http://www.danslweb.com har jeg lavet det med noget andet jeg kan ikke huske hvad det heder men jeg skal have det lavet om til session :-) og det ligget tinychat på den side
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2000 - 12:41 #17
Jamen, den er så modtaget. Ca. hvor er det du skal have noget fikset?
Avatar billede blood Nybegynder
22. december 2000 - 12:41 #18
husk lige \"/\" bag ved adressen
Avatar billede blood Nybegynder
22. december 2000 - 12:43 #19
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 12:45 #20
skal ikke have noget fikset i det jeg har sendt Erik men hvordan jeg kan hente de oplysninger man indtsater når man logger ind.

- Zhatten
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 12:48 #21
blood :

Er det fra tinychat du har udvidet ? hvis det er må du meget gerne sende det til zhatten@hotmail.com
Avatar billede blood Nybegynder
22. december 2000 - 12:52 #22
Hæhæ du får sq ikke min tinychat for points eller gratis men for $$$$
jeg har lavet over 30 nye funktioner og dem for du ikke gratis
det du kan få er det brugersystem jeg er ved at lave men du må
selv sætte det sammen med tinychat
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 12:53 #23
blood :

hvis du sender mig det system du har på www.danskweb.com så for du alle mine 227 points.

- Zhatten
Avatar billede blood Nybegynder
22. december 2000 - 12:57 #24
jeg skriver igen
Hæhæ du får sq ikke min tinychat for points eller gratis men for $$$$
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 12:58 #25
Nu hvor vi er kommet over i tinychat, og hvis du har forstand på den kan jeg vil spørge dig.

Når jeg har logget min bruger indkommer man til en side hvor der står login, det er så meningen at når man klikker der skal den komme op med selve chatten, men det kan jeg ikke få den til uden man skal skrive brugernavn og password igen.

- Zhatten
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2000 - 12:59 #26
Og jeg spørger igen: ca. hvilken fil skal jeg kigge i?
Avatar billede blood Nybegynder
22. december 2000 - 13:00 #27
zhatten

send alle filerne til min og jeg laver det
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 13:03 #28
erik, aner det ikke det er jo derfor jeg spørge hvordan den skal hente oplysningerne.

- Zhatten
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 13:05 #29
blood jeg sidder på et bibliotek, men giv mig din email så kan jeg sende mit brugernavn og kodeord til dig så kan du se det, du har ftp ikke ?

- Zhatten
Avatar billede blood Nybegynder
22. december 2000 - 13:07 #30
simon_holm@mail.tele.dk
Avatar billede lp Nybegynder
22. december 2000 - 13:08 #31
fuc* hvor er der sikkerhedshuller i den chat der ligger på www.danskweb.com - det er altså ikke særlig smart at overføre passwordet på alle sider frit med GET.....måske du skulle overveje at hashe den eller bruge sessions eller noget helt tredje?
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 13:11 #32
Det skulle nu være sendt blood.

- Zhatten
Avatar billede blood Nybegynder
22. december 2000 - 13:12 #33
lp

det ved jeg godt det er derfor jeg skal have lavet session på den :-)
Avatar billede blood Nybegynder
22. december 2000 - 13:16 #34
zhatten

jeg kan ikke komme ind på hverken www. eller ftp.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2000 - 13:16 #35
ok, zhat - jeg troede du blot skulle have en lille smule hjælp. Så det
glemmer vi bare.
Avatar billede lp Nybegynder
22. december 2000 - 13:20 #36
jeg kan da godt fikse det for dig blood, men det koster $$$:-)
Avatar billede blood Nybegynder
22. december 2000 - 13:27 #37
lp

Jeg kan godt selv programere i php :-) så ellers tak
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 13:28 #38
blood :

er du ved at rette på den ?

- Zhatten
Avatar billede blood Nybegynder
22. december 2000 - 13:31 #39
Zhatten

Nej for jeg kan ikke komme ind på din ftp server eller din side
det har jeg også skrevet :-)
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 13:34 #40
blood er du der hjemme ?

- Zhatten
Avatar billede blood Nybegynder
22. december 2000 - 13:38 #41
Zhatten

Ja det er jeg

trab har det ikke så godt lige nu men jeg har skrevet til ham over icq!!!
(han er en ven :-))
men jeg laver det når han har fået rettet op på serveren
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 13:40 #42
ok tak hvis du får det til at virker, er det en lille bonus :)

- Zhatten
Avatar billede blood Nybegynder
22. december 2000 - 13:52 #43
Zhatten

når jeg logger ind på trab så er din konto tom
dvs. at der ikke ligger noget på din hotel = slettet :-(
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 16:48 #44
blood :

Prøv at logge ind igen, og vær sikker på du er logget helt ind, at den ikke siger error, jeg er sikker på der er nogen da jeg kan se indholdet på min side :)

- Zhatten
Avatar billede zhatten Nybegynder
23. december 2000 - 11:58 #45
Så kan jeg bedre forstå det ikke virker, når trab.dk ikke hat installeret session.

- Zhatten