Avatar billede vandhunden Nybegynder
21. december 2000 - 19:59 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Detecte vinduets bredde

Hvordan kan jeg med ASP og/eller Javascript detecte bredden på brugerens vindue (Ikke bare om han bruger 800x600 eller 1024x768)?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
21. december 2000 - 20:00 #1
Jeg skal bruge variablen som ASP...
Avatar billede madsholme Nybegynder
21. december 2000 - 20:01 #2
8 points?

det kan mand jo ikke engang bruge til analstimulering!
Avatar billede vandhunden Nybegynder
21. december 2000 - 20:08 #3
Jeg gik ud fra at det var et meget simpelt begynderspm.
Avatar billede madsholme Nybegynder
21. december 2000 - 20:09 #4
er det oxo..men 15 points kan du da godt diske op med!
Avatar billede jens Nybegynder
21. december 2000 - 20:17 #5
du kan bruge et javascript som finder størelse ( det har du sikkert, ellers kan du hurtig finde det, sikker også her på eksperten ).

Normalt er der så forskellige sider til de forskellige opløsninger. Men der kan du jo så bare sende brugeren til den samme side ligemeget hvad opløsning de bruger. Du sætter bare en variabel på for hver opløsning:

800*600 start.asp?screen=800

1024*768 start.asp?screen=1024

osv.

Du requester \"screen\" og har derved en variabel med opløsningen på brugeren.

Kan det måske bruges??

Jens
Avatar billede vandhunden Nybegynder
21. december 2000 - 20:28 #6
Hmm, nej faktisk ikke. Jeg er mere interesseret i at finde ud af hvordan jeg på den samme side laver et script der omsætter værdien af bredden til en variabel jeg kan bruge i ASP, så jeg bare kan sætte den ind, hvor jeg har lyst. Det hele på den samme side så den først detecter bredden og derefter opretter resten af siden med hensyn til bredden. Ikke to forsk. Din idé med at sende gennem Url er ikke helt dårlig, men jeg så mangler jeg jo stadig et script der skriver den url og detecter bredden...
Avatar billede jens Nybegynder
21. december 2000 - 20:50 #7
Scriptet får du da bare:

Se om du kan bruge det

<!-- THREE STEPS TO INSTALL RESOLUTION PAGE:

  1.  Paste the coding into the HEAD of your HTML document
  2.  Add the last code into the BODY of your HTML document
  3.  Be sure to update the resolution pages to ones on your site  -->

<!-- STEP ONE: Copy this code into the BODY of your HTML document  -->

<HEAD>

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">

<!-- This script and many more are available free online at -->
<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->

<!-- Begin
function redirectPage() {
var url640x480 = \"http://www.yoursite.com/640x480\";
var url800x600 = \"http://www.yoursite.com/800x600\";
var url1024x768 = \"http://www.yoursite.com/1024x768\";
if ((screen.width == 640) && (screen.height == 480))
window.location.href= url640x480;
else if ((screen.width == 800) && (screen.height == 600))
window.location.href= url800x600;
else if ((screen.width == 1024) && (screen.height == 768))
window.location.href= url1024x768;
else window.location.href= url640x480;
}
// End -->
</script>

<!-- STEP TWO: Copy this code into the BODY of your HTML document  -->

<center>
<form>
<input type=button value=\"Enter!\" onClick=\"redirectPage()\">
</form>
</center>

<!-- STEP THREE: Don\'t forget to update the URLs in the code above!  -->

<p><center>
<font face=\"arial, helvetica\" size=\"-2\">Free JavaScripts provided<br>
by <a href=\"http://javascriptsource.com\">The JavaScript Source</a></font>
</center><p>

<!-- Script Size:  1.29 KB  -->
Avatar billede hirtshals Nybegynder
22. december 2000 - 08:36 #8

function fnSetTableWidth()
\'højden
varHeight = document.body.offsetheight

\'Bredden
varWidth = document.body.offsetwidth

offsetheight & offsetwidth kan bruges i vbscript og i Jscript, det rigtige smarte ved dette er at den højde og bredde du får er den reele, dvs højden er uden Toolbar og Statusbar men højden på det skærmområde du kan benytte dig af

Se dennne info burde nok være mere end 15 pts værd
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
22. december 2000 - 09:21 #9
Det kan ikke lade sig gøre at lave det på samme side, da ASP jo er serverside og for at kunne detecte skærm-/browserstørrelse skal du så vidt jeg ved bruge et clientside script.
Så det eneste du kan gøre er at bruge det script du har fået her på en side og så via url\'en sende en variant vidre til en anden side, som ASP så kan bruge.

//john
Avatar billede vandhunden Nybegynder
22. december 2000 - 12:14 #10
--> joni@vordb, self. hvorfor tænkte jeg ikke på det.

God jul allesammen .o0:-)