Avatar billede ossi Nybegynder
04. september 2003 - 11:54 Der er 8 kommentarer

Marker alle og submit

Jeg har et spørgsmål... Jeg har en form og nogle checkboxe, som alle har navnet "delete[]" (bruges som array i PHP når formen submittes).

Nu skal jeg så ha nogle almindelige links, som kan markere alle checkboxene med det navn - hvordan gøres dette?

Tillægsspørgsmål... Kan man lave submitknappen "usynlig", så den bliver submittet når der trykkes på et <a> link?
Avatar billede summersun Nybegynder
04. september 2003 - 20:15 #1
function checkAll()
    {

        checkValue = !checkValue;

        var objBox = document.navnetpåformen['delete[]'];

        if (objBox.length > 0)
        {

            for (var i = 0; i < objBox.length; i++)

                objBox[i].checked = checkValue;
        }
        else
        {
            objBox.checked = checkValue;
        }

også smider du bare det herind et sted onclick="checkAll();"
Avatar billede roenving Novice
05. september 2003 - 05:41 #2
Javascript har et problem med elementer som er navngivet med array-betegnelser, som giver en grundlæggende konflikt med database-scripts, derfor skal du for at oprette forbindelsen hele vejen rundt om genkendelse:

<script type="text/javascript">
function checkNu(Nu){
  b = document.forms[0].elements;
  for(i=0;b.length>i;i++){
      if(b[i].type=='checkbox'&&b[i].name.indexOf(Nu)>-1)b[i].checked=!b[i].checked;
    }
</script>

-- og så:
<form name="form1">
<a href="#" onclick="checkNu('modtager')">Alle modtagere</a><br>

<input type="checkbox" name="modtager[0]" value="KarlBay">KarlBay<br>
<input type="checkbox" name="modtager[1]" value="HansPeter">HansPeter<br>
<input type="checkbox" name="modtager[2]" value="Søren">Søren<br>
<input type="checkbox" name="modtager[3]" value="Lars">Lars<br>
<input type="checkbox" name="modtager[4]" value="Karl">Karl<br>
<input type="checkbox" name="modtager[5]" value="Bay">Bay<br>
<input type="checkbox" name="modtager[6]" value="Henriette">Henriette<br>
<input type="checkbox" name="modtager[7]" value="Morten">Morten<br>

<a href="#" onclick="checkNu('Kopi')">Alle kopi</a><br>

<input type="checkbox" name="Kopi[0]" value="KarlBay">KarlBay<br>
<input type="checkbox" name="Kopi[1]" value="HansPeter">HansPeter<br>
<input type="checkbox" name="Kopi[2]" value="Søren">Søren<br>
<input type="checkbox" name="Kopi[3]" value="Lars">Lars<br>
<input type="checkbox" name="Kopi[4]" value="Karl">Karl<br>
<input type="checkbox" name="Kopi[5]" value="Bay">Bay<br>
<input type="checkbox" name="Kopi[6]" value="Henriette">Henriette<br>
<input type="checkbox" name="Kopi[7]" value="Morten">Morten<br>

</form>
Avatar billede ossi Nybegynder
09. september 2003 - 16:13 #3
Af en eller anden underlig grund virker dette ikke - nogle forklaringer?
Avatar billede roenving Novice
09. september 2003 - 21:25 #4
Nu har jeg jo kun kigget på problemet med at adressere indekserede names -- men hvad mener du ?-)

-- jeg mener det fungerer jo udmærket !-)

-- har du andre problemer ?-)
Avatar billede ossi Nybegynder
09. september 2003 - 21:57 #5
Det er ikke det med navnene på boxene - alle boxe har nemlig samme navn - Delete[] - værdierne bliver angivet via Value attributten.

Problemet er kort sagt, at de ikke bliver checked af når man bruger koden :/
Avatar billede roenving Novice
09. september 2003 - 22:00 #6
onclick="checkNu('Delete')">
Avatar billede ossi Nybegynder
09. september 2003 - 22:10 #7
Virker ikke :/
Avatar billede roenving Novice
09. september 2003 - 22:12 #8
Hvis du tager den kode jeg har lagt og kopierer den direkte ind kan du se, at det virker !-)

-- ergo er der andre fejl, som jeg sæ'fø'li' ik' ka' gennemskue !o]