Avatar billede crunch Nybegynder
04. september 2003 - 10:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

dato sammenligning virker ikke med MySQL

Hej,

Jeg har lige konverteret til en MySQL database. Indtil nu har jeg brugt sætninger som:

strSQL = "SELECT * FROM tblMdlnewsletterUser WHERE " + intTblPageContentModule + ") AND  (dtmModified >= #" + dtmModified1 + "#) AND (dtmModified <= #" + dtmModified2 + "#) AND (strEmail LIKE '%" & strSearch & "%') ORDER BY Id DESC;"

- og det virkede fint. Hvis man udskriver det får man:

SELECT * FROM tblMdlnewsletterUser WHERE ) AND (dtmModified >= #2002-9-4#) AND (dtmModified <= #2003-9-4#) AND (strEmail LIKE '%@%') ORDER BY Id DESC;

Men hvis jeg kører den op mod min MySQL database får jeg en fejl omkring dato forspørgslen, altså:

(dtmModified >= #" + dtmModified1 + "#)

- er ikke en korrekt angivelse med MySQL
Jeg har prøvet med et utal af % + & " ' - mit spørgsmål er derfor:

- hvordan skriver man en datosammenligning korrekt med MySQL?
Avatar billede clausjul Nybegynder
04. september 2003 - 11:02 #1
Har du prøvet med nedenstående:

strSQL = "SELECT * FROM tblMdlnewsletterUser WHERE " + intTblPageContentModule + ") AND  (dtmModified >= '" + dtmModified1 + "') AND (dtmModified <= '" + dtmModified2 + "') AND (strEmail LIKE '%" & strSearch & "%') ORDER BY Id DESC;"
Avatar billede crunch Nybegynder
04. september 2003 - 11:02 #2
Ups. har lige skrevet lidt forkert i ovenstående. Men altså fejlen ligger omkrig dato, og den bliver fejlmeldt som:

ERROR [42000] [MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.14-nt]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') AND (dtmModified >= #2003-9-4#) AND (dtmModified <= #2003-9-
Avatar billede crunch Nybegynder
04. september 2003 - 11:04 #3
Giver stadig fejl omkring dato:
ERROR [42000] [MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.14-nt]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') AND (dtmModified >= '2003-9-4') AND (dtmModified <= '2003-9-
Avatar billede clausjul Nybegynder
04. september 2003 - 11:28 #4
Har du prøvet denne:

strSQL = "SELECT * FROM tblMdlnewsletterUser WHERE " + intTblPageContentModule + " AND  (dtmModified >= '" + dtmModified1 + "') AND (dtmModified <= '" + dtmModified2 + "') AND (strEmail LIKE '%" & strSearch & "%') ORDER BY Id DESC;"
Avatar billede crunch Nybegynder
04. september 2003 - 14:38 #5
ja.. har fundet fejlen nu.
det var fordi at der manglede 0 er i datoen, altså 2003-09-04 virker.. tænkte ikke lige på det. Men altså:

If (Len(dtmMonth) = 1) Then dtmMonth = ("0" & dtmMonth)

retter dette problem. Men tak for jeres forsøg.!