Avatar billede michaelpham Nybegynder
04. september 2003 - 09:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Editere HTML (højreklik)

Hej alle,

Jeg kunne tænke dodt tænke mig at man kan editerer i en bestående <BODY> <TABLE> <SHRIFT> <STYLE> o.s.v. når man højreklikker på  fx:

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 align=center border=0>

Det så meningen at når man højre klikker på koden så parser den koder og man kan redierere i den.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette? Jeg bruger Delphi 6 Enterprise.

Med venlig hilsen,
Michael Pham
Avatar billede stoney Nybegynder
04. september 2003 - 09:37 #1
vil du editere i en twebbrowser eller IE eller hvad ?

Stoney
Avatar billede michaelpham Nybegynder
04. september 2003 - 11:49 #2
Nej, det er meningen at man skal kunne redigere koden i en dialog
Avatar billede janbb Juniormester
04. september 2003 - 23:48 #3
Det er vist et lidt større project ?.Du vil have både webbrowseren og editoren i samme program eller hvordan ?.En rich-edit måske ?.En dialog er nogen hvor man bliver spurgt om noget - det mener du vel strengt taget ikke helt vel ?.Hvad betyder parser ?.Vil du hente HTML-filen ind via en file-dialog eller er det bestemte filer du vil redigere i løbende ? - kunne f.x. anbringes i en database ?.(sidstnævnte er mest handy hvis du vil 'lave noget' med filerne.Skal man checke fil-ændringerne løbende - effekt i browser-tilstand ?.
Avatar billede dkn Nybegynder
05. september 2003 - 11:33 #4
Hvilket component bruger du som editor?
synedit, richedit???
Avatar billede michaelpham Nybegynder
05. september 2003 - 15:08 #5
Jeg bruger SynEdit. Hvis jeg skal prøve at forklare mig engang til, så ideen meningen at man har en html kode fx <a href="filnavn.htm" title="Filnavn">Filnavn</a> i sit program (SynEdit) når man så højre klikker på koden så åbnes der en dialog der kan redigere den valgte kode, så man i et tekstfelt kan ændre "filnavn.htm" (href) og i et andet kan ændre "Filnavn" (title) og i et 3. kan redigere "Filnavn" (...">Filnavn</a>) og når man lukker redigerens dialogen igen så ændrer man automatisk den valgte html kode i SynEdit, lidt ala den der er i HomeSite og WebWriter.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2003 - 17:26 #6
Prøv det her eksemple:

http://hejhej105.frac.dk/parse.zip
Avatar billede michaelpham Nybegynder
07. september 2003 - 11:40 #7
Det er jo lige det jeg søger. Tusind tak for det!!!