Avatar billede cek Nybegynder
03. september 2003 - 22:35 Der er 34 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan definerer jeg mit Javascript object ?

..har købt en WYSIWYG editor som jeg ikke kan få til at starte på min test webside.
IE fejlmelder: 'ACEditor is not defined' når siden loades og editoren vises altså ikke.
Hvordan helt nøjagtigt definerer jeg mit Javascript object (editoren) så scriptet bliver eksekveret korrekt ?

/cek
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 22:41 #1
Måske kan du finde svaret her

http://www.sitepoint.com/article/1194
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 22:42 #2
Avatar billede roenving Novice
03. september 2003 - 22:54 #3
<script type="text/javascript" src="../scripts/ACEditor.js"></script>
Avatar billede cek Nybegynder
03. september 2003 - 23:15 #4
roenving, ..har indsat din kode i head, men jeg får herefter stadig samme fejlmelding fra IE ved load af siden !
/cek
Avatar billede roenving Novice
03. september 2003 - 23:24 #5
Hvad hedder det modul du har editoren fra -- jeg gættede bare på, at filen hede ACEditor.js -- det kan jo være meget anderledes ?-)
Avatar billede cek Nybegynder
03. september 2003 - 23:48 #6
..det er vist heller ikke helt ved siden af.
Her er hvad dokumentationen angiver jeg skal tilføje i hhv. head og body:

(tilføjes i head)
<script language="JavaScript" src="include/yasasp_ace.js"></script>
<script language="JavaScript" src="include/yasasp_color.js"></script>

(tilføjes i body)
<script>
var obj1 = new ACEditor("obj1")
obj1.width = "100%" //set editor dimension
obj1.height = 300
obj1.useImage = false
obj1.RUN() //rin and show the editor
</script>
Avatar billede cek Nybegynder
03. september 2003 - 23:48 #7
rin = run
Avatar billede roenving Novice
03. september 2003 - 23:50 #8
Prøv med en anden sti i dine javascript includes -- har du et bibliotek/mappe som hedder include ?-)
Avatar billede cek Nybegynder
03. september 2003 - 23:57 #9
Ja ..wwwroot/testsite/ACELite_CoreFiles/include

og der ligger jo yusasp_ace, yusasp_color samt yusasp_anchor

..hvad så nu ?
Avatar billede roenving Novice
04. september 2003 - 00:02 #10
Enten:

<script language="JavaScript" src="testsite/ACELite_CoreFiles/include/yasasp_ace.js"></script>
<script language="JavaScript" src="testsite/ACELite_CoreFiles/include/yasasp_color.js"></script>

eller:

<script language="JavaScript" src="../testsite/ACELite_CoreFiles/include/yasasp_ace.js"></script>
<script language="JavaScript" src="../testsite/ACELite_CoreFiles/include/yasasp_color.js"></script>
Avatar billede cek Nybegynder
04. september 2003 - 00:08 #11
..jeg afprøver med det samme..
Avatar billede =maddog= Nybegynder
04. september 2003 - 00:11 #12
hvis jeg skal sætte ting op af denne art plejer jeg lige at hakke
alert("filename.js loaded");
i toppen af alle filer, så jeg er sikker på de er loadet. Hvis jeg ikke får en alert er jeg 100% sikker på jeg har kludret i en relativ URL. Hvis jeg får mine alert's sletter jeg dem pænt igen og leder efter fejlen et eller andet sted i min slamkode.
Avatar billede cek Nybegynder
04. september 2003 - 00:23 #13
roenving, ..det ændrer ikke IE fejlmeldingen og starter ikke editoren.

Dokumentationen foreskriver at man skal installere softvaren i wwwroot, men jeg installerede istedet i subwebstedet 'testsite' til wwwroot, så sti forslaget er nok ikke så skævt alligevel.
Men der må være noget andet galt også mht. definition af 'obj1' !?

/cek
Avatar billede cek Nybegynder
04. september 2003 - 00:27 #14
maddog ..jeg tror det er en god idé, men da jeg ikke er den store kode haj må du lige skære kommandolinien ud i pap for mig som jeg kan bruge direkte..
/cek
Avatar billede =maddog= Nybegynder
04. september 2003 - 00:38 #15
1) Åbn yasasp_ace.js i notepad eller en egnet editor.
2) På allerførste linje skriver du
alert("Et eller andet halløj du finder på");
, hvor du naturligvis kan skrive hvad du lyster mellem de to "
3) Gem filen igen.
4) Gentag for alle .js filer du ønsker at loade
5) Start din side op.
Nu skulle der gerne komme en/flere lille dialog op med din(e) besked(er). Hvis der IKKE gør har du en gal sti/URL.
6) Når du har fået beskederne genåbner du filerne og fjerner den linje du har tilføjet.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
04. september 2003 - 00:42 #16
Avs, lige en lille ting til. Det kan sagtens være at rækkefølgen de to filer skal loades i ikke er vilkårlig. Det kan f.x. være at kode i den ene er afhængig af kode i den anden. I så tilfælde skal du bytte om på rækkefølgen (som sikkert er angivet i dokumentationen, jeg ikke har tid til at læse).
Avatar billede roenving Novice
04. september 2003 - 00:53 #17
Load-rækkefølgen var nu rigtig ...
Avatar billede cek Nybegynder
04. september 2003 - 00:55 #18
..alert boxen popper ikke op, og IE fejlmelding kommer fortsat..
Avatar billede cek Nybegynder
04. september 2003 - 00:59 #19
ja rækkefølgen er god nok, da man i nogle samples, som fulgte med softwaren, har samme rækkefølge af de to scripts.

roenving, kender du ACELite ?
Avatar billede roenving Novice
04. september 2003 - 01:00 #20
Kan du linke til dit site -- eller alternativt vise den kode du aktuelt bruger -)

-- ellers har vi ingen mulighed !-)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
04. september 2003 - 01:01 #21
okey, skulle din sti være gal.
forsøgsvis kan du prøve lokalt med en absolut URL i stil med:
file:///H:/codestore/code/testsite/ACELite_CoreFiles/include/yasasp_color.js
bare for at få skidet prøvet af.
Avatar billede roenving Novice
04. september 2003 - 01:01 #22
Desværre, men jeg checkede de to scripts, så jeg var sikker ...
Avatar billede cek Nybegynder
04. september 2003 - 01:19 #23
Okay ..der må være et eller andet med stien samt noget med definitionen af ACEditor.
..men jeg stopper for idag og vender tilbage imorgen ca. kl. 21, og håber I er med på banen igen imorgen aften..

Ha´en god nat,
/cek
Avatar billede cek Nybegynder
04. september 2003 - 21:47 #24
Hej igen,

Gode nyheder: tæskede lidt videre forgårs nat og fandtat jeg havde skrevet scr istedet for src i koden. Efter dt blev rettet forsøgte jeg igen med sti angivelserne og det lykkedes herefter at loade editoren :)
..dog er der nu problemer med scriptet at finde ikonerne, men det kan sikkert rettes ved korrigering af sti angivelserne til disse.
Lige nu regner jeg med at jeg bliver nødt til at gå hele koden igennem for at korrigere de fleste sti angivelser da systemets mapper ikke som foreskrevet ligger i wwwroot men i en subfolder /underwebsted.

Tak for stor hjælp, ..jeg fordeler pointene lidt imellem jer alle tre og håber I er der hvis jeg render ind i flere problemer med javascript koderne.

Maddog og Roenving, vil I lige sende et pip som 'svar', så jeg kan give jer point.

mvh
/cek
Avatar billede roenving Novice
05. september 2003 - 04:13 #25
Håber at du helt har fundet sporet '-)
Avatar billede cek Nybegynder
11. september 2003 - 00:02 #26
Maddog, der venter 90 point til dig her, hvis du lige vil sende et svar :-)
mvh cek
Avatar billede cek Nybegynder
11. september 2003 - 00:06 #27
Hov ..systemet skruede sørme selv ved point fordelingen nu !
Nå,..maddog send mig en mail cek@pc.dk så får du også 135 point :)
/cek
Avatar billede =maddog= Nybegynder
11. september 2003 - 00:35 #28
det er helt okey. jeg er ikke point puger. ellers havde jeg nok lidt flere end jeg har (min egen helt private undskyldning for ikke at være så god).
Avatar billede roenving Novice
12. september 2003 - 23:42 #29
Avatar billede cek Nybegynder
13. september 2003 - 21:58 #30
Avatar billede roenving Novice
14. september 2003 - 11:26 #31
øeh, det der med de maximum 200 points for et spørgsmål ?-|

(se 2.1.15 i reglerne !-)
Avatar billede cek Nybegynder
14. september 2003 - 21:24 #32
..jo, men da systemet fejlagtigt fordelte 100% af pointene pr. automatik måtte jeg manuelt korrigere systemet ;-)
Avatar billede roenving Novice
14. september 2003 - 21:38 #33
Ja, men da de 45 kommer oveni de 200 du har uddelt her bliver det så imod reglerne, så jeg må jo pænt afvise at modtage dem ...

Men jeg klarer mig jo nok, så det er helt iorden !-)

-- og det er kun muligt at fordele points een gang på et spørgsmål, sådan er systemet lavet, det skal du bare vide til en anden gang !o]

Se iøvrigt http://www.ebruger.dk/faq/#pointsystem
Avatar billede cek Nybegynder
15. september 2003 - 23:23 #34
Ok ..jeg får sikkert brug for mere javascript hjælp senere, så vil jeg sørge for at være opmærksom på dette.
Tak roenving  ;-)

cek
Avatar billede roenving Novice
16. september 2003 - 00:32 #35
U're welcome !-)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
16. september 2003 - 00:47 #36
på falderebet så kan man bruge en validator. denne vil fange forkerte attributter (som scr), sammen med en masse andre fejl man kan have lavet siden man sidst validerede. Jeg skal gerne indrømme det ikke var min første tanke i dette tilfælde.