Avatar billede steffen_f Nybegynder
03. september 2003 - 17:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

billeder størelser i XP

jeg har nu i noget tid kørt Xp og mine billeder er blevet vist fint, men pluselig er der noget galt.
hvis et billede har bestemt opløsning skal computeren ikke kunne gøre blilledet støre ved at man fx kl på maximre eller trækker i det, så er det kun baggrunden der må blive støre ellers se blilledet grimt ud. det gør min computer ikke så alle mine blilleder bliver meget store og i en meget dårlig kvalitet. også mit web-cam program gør det (creative) der selve filmen også for stor.
så er der nogen der kan hjælpe mig? jeg tror selv at jeg er kmmet til at ændre en opsætning i windows men jeg ved det ikke.

MVH. Steffen
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2003 - 18:42 #1
systemgendannelse min, ven, systemgendannelse.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2003 - 18:44 #2
gå i Start>Programmer>Tilbehør>Systemværktøjer>Systemgendannelse - vælg en dat før du installerede det program du mener ødelagde billedvisning/kvalitet.
Avatar billede steffen_f Nybegynder
03. september 2003 - 19:33 #3
jeg har prøvet at køre systemgendannelse, det virker desvære ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2003 - 19:56 #4
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede steffen_f Nybegynder
03. september 2003 - 21:32 #5
okay
Avatar billede steffen_f Nybegynder
04. september 2003 - 13:38 #6
jeg håbede bare der var en der ude der vidte hvad det var jeg har ændret på, det kunne være lidt nemmere.. så stort et problem er det heller ikke at jeg skal til at lege med repair. men eller tak.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. september 2003 - 16:34 #7
Hvis du ellers følger anvisningen nøje er det nemt at foretage en Repair, jeg har brugt den de gange hvor en systemgendannelse ikke har virket.
Repair virker hver gang, det er en af de gode ting ved Win2k og WinXP.

Du skriver:
Hvis bare der var en derude der vidste hvad jeg har ændret på....

Ja, men du er den eneste der ved det eller burde vide det, os herude ved det ikke, vi kan kun komme med nogle løsningsforslag ;o)
Avatar billede steffen_f Nybegynder
04. september 2003 - 18:21 #8
helt okay, tak for hjælpen
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. september 2003 - 21:36 #9
husk at lukke spm.
Avatar billede steffen_f Nybegynder
05. september 2003 - 07:27 #10
sådan ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. september 2003 - 10:35 #11
takker for pointene..