Avatar billede djthomas Nybegynder
03. september 2003 - 15:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kan man ikke flytte en MsSQL

Jeg har en MsSQL database på en side, som jeg gerne skulle ha downloadet og flyttet til en anden server... Hvordan gør jeg det nemmest? For databasenm ligger nu på en anden server end selve siden gør, så jeg kan ikek finde filen "fysisk"
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
03. september 2003 - 15:34 #1
Hvis du stadig skal bruge databasen, skal du fra siden kunne connecte til den SQL Server, der har databasen.
Avatar billede djthomas Nybegynder
03. september 2003 - 15:37 #2
ja ja det ved jeg godt. Men jeghar forstået det som at en MSSQL database er en fil lige som en access er en .mdb fil og det er den jeg gerne vil ha ned på min egen computer...
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
03. september 2003 - 15:40 #3
Det kan gøres på to måder:

1) detach databasen på sql serveren og kopier de fysiske filer. Kræver adgang til det bibliotek, hvor SQL Serveren har sine filer (normalt c:\program files\microsoft sql server\mssql\data - afhænger af instance name). Derefter attaches den fysiske fil på en anden SQL Server.

2) lav en backup, der så restores på den nye sql server. Dette kræver adgang til det sted på serveren, hvor backup-en laves.
Avatar billede ubernerd Nybegynder
16. september 2003 - 19:12 #4
Hvis du har mulighed for at connecte til serveren med Enterprise Admin, kan du Transfer hele databasen direkte til din egen/nye server, via import/export funktionen, kræver dog at du har hul igennem på port 1433 eller hvilken port serveren "snakker" på.

Denne løsning kræver ikke direkte fil adgang til serveren diske.