Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 14:03 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

"demorecord" på DR

Hvis man går ind på DR's hjemmeside får man efterfølgende et internet ikon i "Temporary internet files" hvor der står "demorecord" og klikker man på den står der "record sent". Er dette en oponionsundersøgelse/meningsmåling?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 14:04 #1
Det er vist en spy cookie, den kan fjernes med Ad aware derkan downloades fra www.spywarefri.dk
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 14:05 #2
Hvad gør den spy cookie og hvad sker der hvis jeg fjerne den med spyware (hvad gør spyware)?
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. september 2003 - 14:12 #3
man clicker ikke på filer i temp internet files ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. september 2003 - 14:12 #4
eller dvs .. man bør ikke .. du kan ikke vide hvad det er og hvad det gør.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 14:13 #5
Der sker intet ved at fjerne spyware. Det opsamler oplysninger om din ferden på internettet og giver dem til egeren. Spyware er noget skidt hvis du gerne vil bevare din anonymitet på nettet
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. september 2003 - 14:16 #6
hvilken side på dr's hjemmeside er det iøvrigt den kommer fra ..
jeg får den vist ikke her.
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. september 2003 - 14:20 #7
Det er dem her der laver den fil http://www.redsheriff.com/uk/content/home.html
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 14:28 #8
og hvad gør http://www.redsheriff.com/uk/content/home.html med disse oplysninger?
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. september 2003 - 14:30 #9
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 14:31 #10
Dvs. de har udsuget alle de web-sider jeg har besøgt gennem årene, og hvad så hvis jeg har slettet dem i "Temporary internet files" får de dem så?
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. september 2003 - 14:36 #11
Nej den tager kun data fra den side du besøger der har redsheriff cookies. Ikke fra alle andre.

Det eneste de bruger det til er at se brugernes færden på den enkelte hjemmeside - som kan være god information for en virksomhed til at ændre på deres hjemmeside for at gøre den mere attraktiv for de besøgende. Ting som tiden du er der hvilke sider du springer rundt på på det websted samt hvor du kom fra lige inden du ramte deres websted. Feks om du kom fra en søgemaskine kan jo være nyttig information eller at du kom fra en partner side.

Den sluger ikke information om andre websteder du besøger.
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. september 2003 - 14:37 #12
Det har intet med dine temporary internet files at gøre.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 14:39 #13
Lad os bare i teorien sige man kom fra dating.dk eller en erotisk side kan de se det, eller kræver det, at den foregående side har redsherrif cookies?
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. september 2003 - 14:41 #14
Det vil de godt kunne se - ja.. Men da de jo ikke har dine personlige oplysninger og heller ikke kan finde dem kan de jo være ligeglad.

Eller du kan sætte din browser op til ikke at tillade cookies.. Eller installere en cookie blocker..
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 14:48 #15
Kan de set hvilke sider jeg har besøgt hvis jeg efterfølgende har slettet dem i Temporary internet files og Clear history?
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. september 2003 - 14:54 #16
Sluk din pc og lad være med at bruge den når du er så paranoid vil være mit bedste råd.

Men for at svare på sit spm: Det har ikke noget at gøre med dine temporary internet filer!!!!!! (sagt for anden gang)

De oplysninger de får - bliver hentet i det øjeblik cookien kommer ind på din maskine eller du besøger dem igen hvor cookien stadig er på din maskine. Så det kan kun undgåes ved ikke at acceptere cookies.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 15:01 #17
Hvorfor er det de ikke har min personlige oplysninger, de har jo min ip-adresse!
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. september 2003 - 15:06 #18
Som jeg svarede dig på i en anden tråd.. DET KAN IKKE LADE SIG GØRE AT FÅ DINE PRIVATE OPLYSNINGER FRA DIN IP ADRESSE UDEN EN DOMMERKENDELSE!!!

Og den får de ikke! Der gives kun dommerkendelse i det tilfælde at der er påvist en ulovlig gerning.

En IP adresse er blot et tal som identificerer din computer på nettet ikke dig som person.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 15:10 #19
Tak for svaret. Et sidste spørgsmål! Ville det have gjort nogen forskel hvis jeg ikke havde klikket på ikonet i Temp internet files. Dér hvor der står "record sent" eller var oplysningerne allerede blevet sendt?
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. september 2003 - 15:11 #20
De var allerede sendt..  :o)