Avatar billede 0verwrite Nybegynder
03. september 2003 - 11:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

css på sidste visited

er det muligt via CSS html JS eller lign. at lave det sidste visited / besøgte link eks. bold/fed?

a:visited{
  font-weight: bold;
}

gør alle links man har været inde på bold, findes der en smart løsning så den kun gør det sidste link man var inde på fed (refer siden)

det er til et site lavet i et cms system så jeg kan ikke lave classer eller lign. da det vil tage et ondt år *suk*

men ved en af jer gemmer noget syg kode jeg sikkert kan få glæde a', right?
Avatar billede roenving Novice
03. september 2003 - 12:43 #1
Er det noget i denne stil:

var foer = null;
function active(lnk) {
        if (foer){
            foer.style.color = "#246374";
            foer.style.backgroundColor = "transparent";
        }
        lnk.style.color = "#FFF";
        lnk.style.backgroundColor = "#246374";
        foer = lnk;
        }
Avatar billede 0verwrite Nybegynder
03. september 2003 - 12:54 #2
hvordan vil du lave det globalt...?
jeg kan ikke smide noget <a onclick på alle links, det vil tage herfra og til kina...

men du havde måske en smart bagtanke ?
Avatar billede roenving Novice
03. september 2003 - 13:09 #3
Du har vel en teksteditor ?-)

så skal du bare udskifte _alle_ forekomster af '<a ' med '<a onclick="active(this)"'

-- fordi den kan laves generisk på links kan den automatisering vel være rimelig hurtig ?-)
Avatar billede 0verwrite Nybegynder
03. september 2003 - 15:45 #4
indholdet er dynamisk... jeg spørg ikke om en løsning på min dovenhed men på hvordan jeg kommer omkring dette css problem!
Avatar billede roenving Novice
03. september 2003 - 15:47 #5
Jamen hvis det er dynamisk kan du vel bede din dynamiske generator om at medtage den der onclick-event på <a>-tags ?-)
Avatar billede swuppe Nybegynder
03. september 2003 - 19:00 #6
Jeg er bange for at css kommer til kort her !o)

Det eneste jeg lige kan komme på er noget med a[href="link vi kom fra"]{color: blue;} men det kræver for det første at du kender linket og for det andet at du ikke planlægger at bruge det i IE det næste stykke tid (kun Bill ved hvor længe) det ville dog virke i mozilla og des lige.
Avatar billede roenving Novice
03. september 2003 - 23:23 #7
>>swuppe

-- den havde jeg slet ikke tænkt på !-)

css kan kun bruge statiske egenskaber -- udvidet med pseudo-tags som :visited osv. men M$ har jo lavet nogle udvidelser til css-protokollen som hedder behaviors ...

så hvis vi lige starter forfra i browser-'krigs'-problemerne ser det faktisk ud som om der kan laves en løsning med code-branching, er der nogen der har lyst til at gøre det ?-(

Kvajbeløre !-|

-- og denne bemærkning går på kodeplanlæggeren i Seattle ...
Avatar billede mroderick Nybegynder
17. september 2003 - 10:24 #8
Prøv at besøg http://www.bbc.co.uk/ og klik på nogen af sektionerne på forsiden flere gange ... det kan godt tage et stykke tid før man kan se det ... men så er der også mulighed for at beundre deres programmører.

Imitation er en kompliment, kopieren af kode er brud på copyright.

mvh.
Morgan Roderick
Avatar billede 0verwrite Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:17 #9
ingen af disse løste mine problemer...