Avatar billede sancho21 Nybegynder
03. september 2003 - 02:08 Der er 12 kommentarer

Hjælp med nero!

Hej sgu høre noget angående nero 5,5.
Er der nogle der ved om man direkte kan lave mp3 om til wawe filer når man automatisk starter med at brænde en lydcd.
havde hørt noget om at man med nero ku gøre det automatisk mens man brænder cden.
Nogle der kan hjælpe???
Avatar billede dytti Novice
03. september 2003 - 02:24 #1
Det skulle den efter sigende kunne.
Jeg kan bare ikke se fordelen, idet mp3 er komprimeret så meget, at der er gået meget lyd tabt.
Skal jeg brænde mp3'er, kommer de igennem cool edit først. her kan man pifte lyden meget op, også lave den om til wav og brænde den.
(okay - jeg gled lidt væk fra emnet :-)
Avatar billede Beach Mester
03. september 2003 - 07:24 #2
Hvis du starter Nero op, vælger lyd cd så får du dine typiske 2 vinduer op. I det højre vindue trækker du nu de mp3 filer over i venstre vindue som du vil brænde. Nederst kan du som vanligt følge med i hvor meget plads du bruger på skiven. Når du har lagt det over som du vil brænde kan du afspille de enkelte filer ved at klikke på dem og derefter på play. Er du ikke tilfreds med filen kan du også klikke på rediger så loader nero det automatisk over i Nero Wave Editor hvor du nu kan gøre alverdens ting med lyden, klippe klistre mm.
Når du er færdig med det hele tja.... Så klikker du bare på brænderknappen som du plejer. Efter x antal minutter har du en skive der er klar til at blive spillet i en alm. cd-spiller.
God fornøjelse:-)

//Beach
Avatar billede spunk13 Nybegynder
03. september 2003 - 07:24 #3
På en lyd-cd måles der efter hvor meget lang tid nummeret er. Det hele bliver konverteret til *.cda (mener jeg det hedder). Så om formatet er wav eller mp3 til at starte med er sådan set ligemeget. Det bedste ville være at have numre der fylder meget(=god kvalitet) da .cda også er en høj kvalitet.

Er wav filen i højere kvalitet end .cda, så bliver kvalitet forringet, men det er ikke noget man kan høre. Har du en mp3 fil med en skodkvalitet, og laver den om til .cda, bliver kvaliteten ikke bedre, men den vil stade fylde de minutter den varer i.
Avatar billede popsy Novice
03. september 2003 - 09:12 #4
Bare til orientering, så kan windows mediaplayer 9 udføre samme funktion,  blot ved at man trykker på en knap :)
Avatar billede Beach Mester
03. september 2003 - 20:21 #5
Så må jeg da også lige komme med en kommentar....
Nu spør sancho21 om hvordan man gør det i Nero 5.5
Hvorfor i hulens kommer i så med en masse forklaringer på hvordan man gør det i alle mulige og umulige andre programmer end lige det som sancho21 nu engang gerne vil bruge???

//Beach
Avatar billede popsy Novice
03. september 2003 - 20:39 #6
Beach> Jamen undskyld mange gange min herre, er da ked af at du tager anstød af at jeg giver ham et tip om en, måske, nemmere metode....
Avatar billede Beach Mester
03. september 2003 - 20:49 #7
--->popsy
Den var heller ikke rettet så meget på dig:-)
Det var mere alle de lange forklaringer omkring lydkvalitet og alverdens andre ting som jo intet har med ??? af gøre.
Manden kan ikke finde ud af at bruge Nero programmet og spør til det, men får forklaringer på at en masse andre programmer kan køre dit og dat. Han skal vel under alle omstendigheder have sine filer igennem et brænderprogram for at lave sin audio-cd.
Nu skal det så også lige siges at jeg ikke ander hvad Bill Babes efterhånden har fået bygget ind i MP9, men brænde en cd kan den vel ikke (endnu *S*)

//Beach
Avatar billede popsy Novice
03. september 2003 - 21:48 #8
Beach> Jo, det er netop hvad den kan, ovenikøbet kan den også rippe dem :)
Avatar billede sancho21 Nybegynder
03. september 2003 - 22:11 #9
Ok, tak for hjælpen. Ved godt hvordan em masse mp3 filer kan laves om til wawe med hundredevis af programmer og nero wawe editor men spørgsmålet var ikke hvordan en mp3 fil sgu laves om til en wawe-fil.
spørgsmålet var om man automatisk med brændingsprocessen ku få dem lavet om til wawe så man måske ik sgu bruge ekstra tid på at rippe dem selv.
Avatar billede popsy Novice
03. september 2003 - 22:15 #10
sancho> Er ked af hvis du opfatter dette som spam, og jeg kan heller ikke hjælpe dig med Nero. Men lige præcis det du eftersøger, det er altså det mediaplayer 9 gør, og ja, den brænder også cd'en for dig.
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 13:52 #11
Har du fået det til at virke?
Avatar billede dytti Novice
23. oktober 2003 - 11:29 #12
Er det mon ikke snart tid til at lukke spørgsmålet?

Folk vil gerne have feedback, når de har hjulpet.