Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 20:30 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Hvad er "demorecord"?

Inde i Temporary internet files er der et internet ikon hvor der står "demorecord" og hvis man efterfølgende klikker på det står der "record sent". Vil meget gerne vide hvad det betyder?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 20:34 #1
Du har oprettet spørgsmålet før !!!!!
Du må ikke oprette´samme spørgsmål 2 gange !!!
100 Point er ALT for MEGET !!! 15/30 point passer bedre
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 20:35 #2
Du kan lukke dette spørgsmål ved selv at lægge et svar og derefter give dig selv pointene !!!
Avatar billede fromsej Praktikant
02. september 2003 - 20:36 #3
http://www.eksperten.dk/spm/396033
Luk venligst det ene.*S*
Kan du ikke lige pakke filen med winzip, og sende den til from09sej@webspeed.dk
Desuden skal du lige følge den her vejledning:

Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 20:38 #4
Svar
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 20:39 #5
Men hvad er det? Kan i ikke på nuværende sige noget om hvad det er?
Avatar billede fromsej Praktikant
02. september 2003 - 20:40 #6
Udover det er snavs, så nej ikke endnu.
Luk det andet spørgsmål i stedet for.*S*
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 20:41 #7
Fromsei jeg har også filen - det er en alm. HTM fil hvori der står "record sent"

Tror den er harmløs...
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 20:42 #8
Jeg har hørt noget om, at hvis man klikker på ikonet så og der står "record sent" så sender den ens personlige oplysninger til en server?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 20:44 #9
Det gør den ikke....
Avatar billede fromsej Praktikant
02. september 2003 - 20:44 #10
oneskarvonly>>Er det alt hvad der står i den?
Katrinehansen>>Følg bare min vejledning, det skader ikke at få renset ud.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 20:46 #11
Men hvordan ved du det? Der står jo nemlig "record sent" og man kunne godt forestille sig da record betyder noget med arkiv, at den sender f. eks. alle ens sider man har besøgt på internettet. Ka' det passe?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 20:46 #12
Ja det er alt, hvilket stemmer overens med at den fylder 12 bytes. Mit bud er at det bare er en cookie i htm form.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 20:47 #13
Er der så nogle personer som går ind og ser ens personlige web-sider eller hvordan fungere det helt præcist?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 20:47 #14
Katrinehansen det kan jeg se da filen ikke indeholder andet end den tekst - hvilket betyder at den ikke kan eksekvere noget.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 20:48 #15
Jeg er en del uvidende over for så noget?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 20:49 #16
Du kan ha´fået filen ved at gå ind på en hjemmeside - næste gang du besøger siden vil den den, ved hjælp af sådan en fil vide at du har været der før.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 20:49 #17
Hvad mener du med eksekvere?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 20:50 #18
udføre en handling
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 20:51 #19
For at specificere det helt præcist (det er lidt svært at følge med) hvilken process sker der så?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 20:54 #20
Et eksempel:

ok lad os sige at du besøger min hjemmeside. Når du gør det kan jeg via hjemmesiden lægge en lille fil på din computer - også kaldet en "cookie".

Hvis du nu en anden dag besøger min hjemmside - kan jeg via hjemmesiden kigge om du har den fil liggende. Hvis JA så kan jeg regne ud at du har været på min hjemmeside før - hvilket er smart i nogle tilfælde...
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 20:54 #21
Man åbner internet ikonet og der står "record sent". Sender den så alle mine besøgte hjemmesider gennem tiderne til en server? Er det sådan det fungerer? Eller er det bare en harmløs fil der bekræfter at jeg har været på en bestemt hjemmeside??
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 20:56 #22
Det sidste...
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 20:56 #23
Det er måske kun det sidste af det jeg har skrevet der er korrekt?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 20:58 #24
Ja det med at den sender, noget passer ikke...
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 20:59 #25
Det jeg så undrer mig over. Hvis man på Google skriver: "demorecord" "record sent" og søger, kommer der dette server-it.imrworldwide.com/cgi-bin/demorecord. Det samme stod da jeg åbnede "demorecord" filen bare med dk i stedet for it. Hvad er så dette?
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 21:00 #26
Og hvad sker der hvis jeg trykke på linket/ikonet?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 21:00 #27
Men det ville være en god ide at downloade "AdAware" - et lille program - du kan finde linket på www.spywarefri.dk .  Programmet renser din maskine for en masse af det snavs man får, når man surfer på nettet.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 21:01 #28
Grunden til at Internet Explorer skriver dette, er at den åbner filen, ligesom hvis det var en word fil, så ville word åbne den og vise hvad der står i den...
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 21:02 #29
Og hvor står der "record sent", har jeg ikke allerede verificeret jeg var på siden? Jeg sender vel ikke noget?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 21:04 #30
Der kunne ligeså godt ha´stået:  "5 tønder øl i Nakskov"
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 21:04 #31
Sker der en process i og med jeg åbner "demorecord" eller viewer den kun?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 21:05 #32
Jeg stopper her....
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 21:06 #33
Dvs. vi kan konkludere at den ikke sender f. eks. alle mine besøgte sider til en server hvor nogen så kan se hvilke web-sider jeg har været inde på? Er det helt korrekt?
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 21:07 #34
Tak for hjælpen, men måske kunne du lige besvare et sidste spørgsmål?
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 21:07 #35
unskyld DET sidste spørgsmål?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
02. september 2003 - 21:08 #36
Svaret er JA!
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 21:09 #37
Tak skal du have for hjælpen!
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
02. september 2003 - 21:12 #38
Et aller SIDSTE spørgsmål. Ved du egentlig eller hvad tror du "record sent" betyder eller hvad menes der med det?
Avatar billede fromsej Praktikant
02. september 2003 - 21:14 #39
Katrinehansen>>For at du kan sove roligt, så følg min anvisning her:02/09-2003 20:36:19
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:44 #40
tak!