Avatar billede eskerod Nybegynder
21. december 2000 - 10:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rullelister med værdier fra tabel

Jeg er ved at lave en database med en masse medlemmer. Disse medlemmer har forskellige interesser.
Jeg vil gerne have lavet en rulleliste, der automatisk henter alle de interesser der er listet i databasen.
Der er en eller anden meget enkel måde at skrive den på ved jeg .... jeg ved bare ikke hvordan.
Skal en sådan liste laves via en relation i databasen eller kan man bruge en gruppeboks.
Det kan godt være at spørgsmålet lyder meget amatøragtig .... men det er jeg også :-)
Avatar billede jens Nybegynder
21. december 2000 - 10:30 #1
Avatar billede rex2 Nybegynder
21. december 2000 - 10:47 #2
Først sætter du din db forbindelse op og herefter sammensætter du rullelisten:

---
set rs = conn.execute(sql)
rs.movefirst

medlemmer = \"<select name=\'id\'>\" & vbcrlf
do while not rs.eof OR rs.bof
medlemmer = medlemmer & \"<option value=\" & rs(\"messageid\") & \">\" & rs(\"medlemid\") & \" : \" & replace(rs(\"navn\"),\"chr(39)\",chr(39)) & \"</option>\" & vbcrlf
    rs.movenext
loop
medlemmer  = medlemmer & \"</select>\"
%>

----
på denne måde får du fx et unikt idnr med:

- når du så skal fremvise rullesiten er det såre simpelt:

------
<form action=\"edit.asp\" method=\"post\" name=\"rediger_slet\">
<% = medlemmer %>
<input type=\"submit\" value=\"Rediger\"
name=\"B1\">
</form>
-------

Avatar billede eskerod Nybegynder
21. december 2000 - 11:59 #3
Tak for hjælpen, det var hurtigt svar

Med venlig hilsen

Eskerod