Avatar billede skwat Praktikant
02. september 2003 - 10:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Langsom stored procedure fra 6.5 til 2000

Efter at have konverteret en SQL 6.5 til 2000 har jeg fået det problem at mange af mine stored procedures køre fantastisk langsomt, og mit spørgsmål går så på om der er nogen der har oplevet noget ligende?

Kan man evt. tvinge en sp til at bruge et specielt index?
Avatar billede devmann Nybegynder
10. september 2003 - 14:20 #1
Grunde til at sp køre langsom er som reglen index. Men jeg har nu også oplevet, at constraints gør sql-serveren træt.

En sp kan ikke bruge et specielt index. Så kommer du du i noget med at oprette et index i starten af din sp og fjerne den, når så er færdig. Det holder ikke!.

Så du må hvis igang med at optimere index / sp

:-) Devmann
Avatar billede janus_007 Nybegynder
14. september 2003 - 20:52 #2
Fatter ikke en skid af hvad ham devmann snakker om...

Jo du kan snildt anvende et specielt index i en sp og alle øvrige statements ligeså.
Det gøres vha. table hints, læs mere på bol
Avatar billede skwat Praktikant
16. september 2003 - 22:46 #3
Hej I to,

Det sjove er jo at alle disse ting har virket ekstremt godt, det jeg eftersøger er noget der har ændret sig siden 6.5 vedr. samme.
Jeg har nullert lidt med ting som

select hest from bedst where a=1 and b=2

til

select hest from bedst where  b=2 and a=1

hvilket giver resultat på nogen ting.

Der ud over skal det siges hvis jeg tager min sp og køre dem direkte har jeg ingen hastighhedsproblemer.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
17. september 2003 - 09:25 #4
Dit skwat hehe - det måtte jo komme ;O)

prøv at køre en sp_helpindex på hest på henholdsvis 6.5 og 2000
Avatar billede janus_007 Nybegynder
17. september 2003 - 09:26 #5
Har du recompilet den sp?
Avatar billede skwat Praktikant
27. september 2003 - 17:40 #6
janus_007, du er ikke den første :)
Den maskine der kørte 6.5 er død nu, den køre også 2000 nu.
Og ja jeg har recompilet mine sp, dog er problemet næsten væk efter at have bygget nogle nye indexes, og efter at have tvunget mine sp til at gå specielle indexes.