Avatar billede alex_blair Nybegynder
01. september 2003 - 13:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning af HTML

Jeg er ved at lave et program der med mellemrum skal tjekker en mappe og udskriver de HTML filer der ligger i den.

Men hvordan for jeg udskrevet Siderne?? Jeg har prøvet med Rundll32 men den kommer med en dialog box hvor man skal vælge printer.

Er der nogen der har et forslag??
Avatar billede sion Nybegynder
01. september 2003 - 18:19 #1
Hej alec_blair.

Indsæt en WebBrowser komponent i dit program ved at trykke CTRL+T inde i Visual Basic og vælg "Microsoft Internet Controls". Tilføj så en WebBrowser på en form, og sæt WebBrowser'ens til at loade den ønskede fil. Dette kan gøres vha. følgende kode:

WebBrowser1.Navigate "[DIT HTML-DOKUMENT/DIN URL]" 'f.eks. "http://www.google.com"

Når det er gjort kan du printe siden på én af følgende måder:

WebBrowser1.ExecWB OLECMDID_PRINT, OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER 'Prompter IKKE brugeren for at printe
eller
WebBrowser1.ExecWB OLECMDID_PRINT,OLECMDEXECOPT_PROMPTUSER 'Prompter brugeren

Dog vil du få en fejl hvis du forsøger at printe mens siden endnu ikke er fuldstændigt loadet. Dette kan du tage højde for ved at tjekke WebBrowserens loading-status med følgende kode:

  'Tjekker om der er angivet en fil/url og om siden er 100% loaded
  If Len(WebBrowser1.LocationURL) > 0 And WebBrowser1.Busy = False Then
    WebBrowser1.ExecWB OLECMDID_PRINT, OLECMDEXECOPT_PROMPTUSER
  End If

Håber du kan bruge det til noget :)
-Sion
Avatar billede alex_blair Nybegynder
02. september 2003 - 09:33 #2
Hej Det virker perfekt, men er det muligt at printe til andte end default printeren uden at spørger brugenren?
Avatar billede sion Nybegynder
02. september 2003 - 13:09 #3
Nej, det tror jeg desværre ikke...
Avatar billede alex_blair Nybegynder
02. september 2003 - 13:10 #4
OK Tak jeg finder en løsning på den del. Tak for resten.