Avatar billede hagelund Praktikant
20. december 2000 - 23:39 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Tilføje data til en Access-database via Frontpage

Jeg prøver at indsætte data i en Access-database vha. en formular oprettet i Frontpage. Når jeg højreklikker på formularen og vælger egenskaber, skulle jeg kunne vælge \"send to database\", men den er greyed-out. Nogen, der ved hvorfor?
Jeg skylder lige at sige, at alle andre database-funktioner fungerer upåklageligt, så forbindelsen til DB skulle være OK.
Avatar billede Jman Praktikant
21. december 2000 - 08:35 #1
Er der en stiplet linie rundt om formularen?
Hvis ikke har du på en eller anden måde fået slettet formularen og derfor er egenskaber ghosted
Avatar billede bacadm Nybegynder
22. december 2000 - 00:28 #2
Hvordan er din side sat op ?? Har du arbejdet med Access databaser i web før ?? Hvis du skal arbejde med databaser i Frontpage, skal databasen sættes op i \"settings for web-sted\". Din formular har bedst af at ligge på en .ASP side.
Avatar billede hagelund Praktikant
22. december 2000 - 06:13 #3
Superior: Jep - der er stiplet linie om. Jeg har normalt ingen problemer med forms.
Bacadm: Databasen fungerer fint-fint. Jeg kan indsætte alle de resultater med custom queries og det hele.

...men:

...her har I begge to lidt billige points. Jeg kører nemlig ikke med FPExtensions - og det skal man åbenbart for at kunne tilføje data vha FP.

Nu er de 60 points godt nok fordelt, men kan I så svare mig på, hvordan man så uden FPE kan tilføje poster til sin Access-database? Jeg kan godt klare en Query-string, men de connection-strings og .inc-filer, FP genererer, kan jeg ikke rigtigt gennemskue.
Avatar billede ewaade Nybegynder
23. februar 2001 - 22:03 #4
Denne fungerer med FPExtentions, kanskje også uten.
Send til annet(opprett en side som feks heter insett.asp i samme mappe) og skriv:insett.asp
I siden insett.asp setter du inn \"Databaseresultat\" og merker av egendefinert SQL.
INSERT INTO Tabellnavn (Felt1, Felt2,osv)
VALUES (\'::Felt1::\', \'::Felt2::\',osv)
Avatar billede Jman Praktikant
24. februar 2001 - 13:25 #5
mener du:

<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"sti-til- database.mdb\")

???
Avatar billede hagelund Praktikant
28. februar 2001 - 13:58 #6
Tak til alle for hjælpen!

Jeg er imidlertid gået over til at bruge en trialversion af Dremweaver UltraDev til min side i stedet. Den kan meget mere - og giver nogle helt andre problemer... mere om det i et andet spørgsmål :-)