Avatar billede chrisbi Nybegynder
01. september 2003 - 08:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Driver til PCI Multimedia Video Device mangler eft. nyinstallatio

Jeg har en Compaq 5861, hvor jeg nu for anden gang på 8 dage har måttet lave en fuld restore af harddisken. Klog af skade har jeg sikret dokumenter og fotofiler på mit nr. 2 harddisk.
Men også denne gang bliver den ved med at fortælle, at den ikke kan finde en driver til PCI Multimedia Video Device, som jeg faktisk ikke aner hvad er, og hvad det bruges til.

Så hvis nogen kan hjælpe her, er jeg glad.
Hvad er det for et program?
Hvor finder jeg driveren? (Jeg tør dårlig nok sætte restore-cden i igen)
For nemheds skyld til eventuelle besvarere.
Forklar løsningen som var det til en tumbe - så kan jeg måske forstå det.

Chris
Avatar billede summer Mester
01. september 2003 - 09:10 #1
Her står lidt om det, samt drivere. Det er desværre på engelsk:
http://drivers.kidinc.us/
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 09:18 #3
http://www29.compaq.com/falco/sp_result.asp?Model=1873&Os=0
Herinde kan du downloade driveren alt afhængig om du har en voodoo eller et nvidia grafikkort (det kan du se hvis du genstarter maskinen, det allerførste den skriver).
Så går du ind på linket og finder display drivers til det respektive grafikkort, downloader den og pakker den ud.
Så mener jeg at det er en setup fil som du bare skal klikke på, så burde det kører af sig selv.
Avatar billede chrisbi Nybegynder
01. september 2003 - 10:58 #4
Det allerførste maskinen skriver er væk på et splitsekund.
Der må vel være en anden måde, at se hviket grafikkort, jeg har.???
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 11:01 #5
Åben maskinen og se vilken grafikchip der sidder på grafikkortet
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 11:01 #6
hvilken med h selvfølgelig
Avatar billede summer Mester
01. september 2003 - 14:34 #7
Et godt prg. til at se hvad ens computer består af er Aida: http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Avatar billede chrisbi Nybegynder
01. september 2003 - 15:32 #8
Foralias - du fik sat mig på sporet - og mit problem er nu løst.
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 22:04 #9
Det var godt jeg kunne hjælpe. Takker for points.