Avatar billede truman Nybegynder
31. august 2003 - 20:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen der kan finde en video editor?

Er der nogen der kan finde en video editor der skal kunne gøre det her:

Tage et sted i filmen og flytte det et andet sted hen (IKKE kun et stil-billede)

Gemme i MPG og AVI

Importere AVI og MPG
Avatar billede kaper Nybegynder
31. august 2003 - 20:07 #1
VirtualDub er en fremragende editor...
http://www.virtualdub.org/
Avatar billede truman Nybegynder
31. august 2003 - 21:00 #2
Okay men hvordan gør man så det med
Avatar billede truman Nybegynder
31. august 2003 - 21:00 #3
Ups.. Hvordan gør man så det med at tage et sted i filmen og flytte det et andet sted hen?
Avatar billede kaper Nybegynder
31. august 2003 - 21:58 #4
VirtualDub arbejder med AVI som udgangspunkt (men kan sagtens gemme i alle formater, der er installeret codecs til). Åben den pågældende videosekvens (MPEG/AVI/?) og markér den del, der skal flyttes (her kan home og end benyttes) og eksportér denne del som avi - jeg anbefaler at du vælger at komprimere video-segmentet (divx eller xvid). Når video-segmenter skal sammensættes, skal disse være i avi-format (så vidt jeg ved). Åben første del og vælg at append'e den næste del (den, der netop er eksporteret). Herefter kan den samlede del eksporteres til forskellige formater.

Se evt.:
http://www.dvdrhelp.com/edit#19
http://www.doom9.org/index.html?/virtualdub_procedures.htm

VirtualDub er lækkert, fordi det er gratis og funktioner, der ikke er standard i programmet, som regel kan hentes som plugins.
Avatar billede fido82 Nybegynder
31. august 2003 - 21:59 #5
Adobe premiere er superb, men det koster også kassen.
Du kan hente en trial på adobe.com
Avatar billede kaper Nybegynder
31. august 2003 - 22:04 #6
Hehe, ja lige præcis :D
Premiere er mere professionelt opbygget og dyrt, men VirtualDub har rigtigt mange funktioner, hvis man vælger at benytte plugins, der kan laves af alle (så der derfor er MANGE plugins).