Avatar billede dnm Nybegynder
31. august 2003 - 19:31 Der er 2 kommentarer

Kalde javascript fra iframe

Jeg har en hovedside hvorpå jeg har noget javascript der henholdsvis gemmer og viser en tabel på hovedsiden.

Er det muligt at kalde dette script fra en iframe på samme side, således man trykker på en knap i iframen der kalder scriptet på hovedsiden og viser tabellen på hovedsiden?
Avatar billede aceofspair Nybegynder
31. august 2003 - 20:17 #1
ja, det er det...

Hvis du inde i iFramen for eksempel skal kalde fuktionen "HelloWorld()" på siden der indeholder iFramen, så skriver du "parent.HelloWorld()"
Så er det et niveau oppe hedder det parent.
to niveauer hedder parent.parent.
og hvis du vil helt op på den side som browseren har åben så hedder det top.

Håber det løste problemet
Avatar billede roenving Novice
01. september 2003 - 01:28 #2
Det eneste som kan tilføjes til aceofspair's indlæg er at eventuelle parametre også skal viderestilles, så hvis du ellers bruger f.eks. HelloWorld(this) skal du så f.eks. bruge:
parent.HelloWorld(parent.forms[0].minInput)