Avatar billede bjarke Nybegynder
20. december 2000 - 21:17 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

2 Builder spørgsmål

1) Jeg har kompileret et program, som kører fint på min Win98 maskine. Men åbenbart kører programmet ikke under Win95. Hvorfor kører programmet kun på den platform hvor det er kompileret og hvad gør jeg ved det?

2) Hvordan finder jeg ud af hvilke dll\'er jeg skal distribuere sammen med mit program?
Avatar billede stigc Nybegynder
20. december 2000 - 21:26 #1
det nemeste for dig, er at sørge for at kompilere alle filer ind i dit program! Ellers skal du have dll-filer på flere MBs med....

gå under project->Options

under \"packages\" skal du fjerne flaget ved \"runtime packages\"

under \"linker\" skal du fjerne flaget ved \"Using dynmaic RTL\"
Avatar billede stigc Nybegynder
20. december 2000 - 21:28 #2
i /cbuilder/bin/ mappen ligger der et program der hedder \"tdump.exe\"!

Det kan du bruge til at finde ud af hvilken dll filer der skal med for at dit program kan køre!

Og det skulle gerne kunne køre på Windows95
Avatar billede ghandi1346 Nybegynder
20. december 2000 - 22:04 #3
Hej bjarke, TDUMP.exe finder ud af hvilke dll filer du har brug for. Du finder den under \\Cbuilder\\bin directory.
du skal selvf. køre den under in command-prompt box.
eks.
tdump c:\\minProjekt\\minProject.exe
så får du en udskrevet (på din skærm) af samtlige packages du har bruge for (sorry about my bad danish:):

Imports from VCL30.bpl
  Sysconst::initialization() __fastcall
  Sysconst::Finalization() __fastcall

osv.
ang. \"Using dynamic RTL\" hvis din program er lille eller single, er det en god ide at frjne flaget som stigc siger (og dermed lave en static link)
Iøverigt mener jeg at InstallShield kan automatisk finde/binde de nødvendige dll filer til din setup program. håber der er svar nok. ellers lad mig høre fra dig

Avatar billede stigc Nybegynder
20. december 2000 - 22:07 #4
redundant!
Avatar billede bjarke Nybegynder
21. december 2000 - 16:34 #5
stigc >> enig, men han får en lille slat for de supplerende oplysninger.
Avatar billede ghandi1346 Nybegynder
21. december 2000 - 16:35 #6
Dit svar nr. 2 var ikke dukket op da jeg sartede med at svare på sp.

Der er ikke helt rigtigt at man ved static linking af VCL og RTL ikke har brug for packages. Der er UNDTAGELSER. eks. Database applikationer og applikationer som bruger ActiveX conrols.
Static linking kan også være et dårligt valg, hvis din applikation indeholder selvdefinerede DLLer. De resultere unødvendig kode duplikation