Avatar billede therichman Nybegynder
31. august 2003 - 16:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

SMS igennem hjemmseside

Hej Eksperter!
Jeg vil, som så mange andre, gerne lave et program der sender SMSer.

Mobilnummer@note.sonofon.dk og alle de andre smsgateways, er jo desværre lukket.

Jeg kunne jo selvfølgelig lave et program der sendte en Mail til: Nummer@smartsms.dk men da jeg også skal bruge programmet til andet, kan jeg ikke bruge denne mulighed.

Mit spørgsmål er derfor:

Hvordan kan jeg skabe kontak til en hjemmeside (fx www.lynsms.dk) og få programmet til automatisk at skrive noget ind i felterne, og til sidst trykke på send?

Hvis dette er komplet umuligt, findes der så andre muligheder?
Har ikke råd til en SMS gateway, og er ikke interreseret i at slutte min telefon til computeren og sende det igennem den.
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. august 2003 - 16:22 #1
Hvis du kigger på lynsms.dk's side, vil du se formkoden for at sende en sms:

<FORM name="sendsms" action="sms.pl" method="post" ><INPUT type="hidden" name="Afsender" value="sms@lynsms.dk" >
<CENTER><TABLE BORDER=0 COLS=1 WIDTH="400" HEIGHT="262" BACKGROUND="http://images.netact.dk/images/backsms.gif" NOSAVE >
<TR VALIGN=TOP>
<TD>
<CENTER><FONT FACE="Arial,Helvetica"><FONT SIZE=-2>&nbsp;</FONT></FONT></CENTER>

<CENTER><FONT FACE="Arial,Helvetica"><FONT SIZE=-1>Velkommen til www.<b><B style="color:black;background-color:#ffff66">LynSMS</B></b>.dk.
Fra denne side kan du sende</FONT></FONT></CENTER>

<CENTER><FONT FACE="Arial,Helvetica"><FONT SIZE=-1>Gratis SMS-beskeder
til alle danske mobiltelefoner.</FONT></FONT></CENTER>

<CENTER><FONT FACE="Arial,Helvetica"><FONT SIZE=+1>&nbsp;</FONT></FONT></CENTER>

<TABLE COLS=2 WIDTH="100%" >
<TR>
<TD><FONT FACE="Arial,Helvetica"><FONT SIZE=-1>Modtager:</FONT></FONT></TD>

<TD><INPUT type="text" size="8" maxlength="8" name="modtager"></TD>
</TR>

<TR>
<TD VALIGN=TOP><FONT FACE="Arial,Helvetica"><FONT SIZE=-1>Besked:</FONT></FONT></TD>

<TD><TEXTAREA wrap="VIRTUAL" name="besked" cols="30" rows="5" onfocus="antal()" onkeydown="antal()" onkeyup="antal()" onblur="antal()"></TEXTAREA></TD>
</TR>
</TABLE>

<CENTER><FONT FACE="Arial,Helvetica"><FONT COLOR="#000000"><FONT SIZE=-2>&nbsp;</FONT></FONT></FONT></CENTER>

<CENTER><FONT FACE="Arial,Helvetica"><FONT COLOR="#000000"><FONT SIZE=-1>Der
er&nbsp;<INPUT type="text" name="tilbage" value="130" size=3> tegn tilbage.</FONT></FONT>&nbsp;</FONT></CENTER>
</TD>
</TR>
</TABLE></CENTER>

<CENTER><INPUT TYPE="IMAGE" NAME="Send" value="Send" SRC="http://images.netact.dk/images/sendsms.gif" WIDTH="400" HEIGHT="26" Border="0" ></CENTER>
</FORM>

Du kan naturligvis lave din egen side, der submitter til samme fil (sms.pl) og på denne måde omgå systemet - tvivler dog på, at de vil være begejstrede for ideen...

Alt i alt: Det er IKKE gratis at sende SMS mere - hverken på den ene eller anden måde. "Gratissiderne" til afsendelse af SMS er finacieret vha. reklamer.

JP
Avatar billede therichman Nybegynder
31. august 2003 - 16:26 #2
Vi er i Visual Basic kategorien jpvj!
Men tror du det ville være muligt at sende en mail til sms@lynsms.dk med nogen informationer i, og så der bliver sendt en SMS? Er ikke det helt store HTML geni, men er det egentlig ikke hvad koden dér gør?
Avatar billede therichman Nybegynder
31. august 2003 - 16:28 #3
Jeg fandt ud af at hvis man går ind på http://sms.netact.dk/sms.pl skriver den:

Fejl
Det valgte nummer er ikke et GSM-nummer, og du kan derfor ikke sende SMS-beskedder til numret.

Send ny besked, klik her!

Så hvis man kunne sende de nødvendige informationer til http://sms.netact.dk/sms.pl, så ville man jo egentlig kunne sende en SMS på den måde, eller hva?
Avatar billede therichman Nybegynder
31. august 2003 - 17:25 #4
Er der overhovedet ingen der kan hjælpe mig?
Det "eneste" der er brug for, er noget kode der sender informationerne: Til, Fra og Besked til http://sms.netact.dk/sms.pl
Andre muligheder bliver også vel modtaget, bare de kan sende SMSer!
Avatar billede mikker Nybegynder
31. august 2003 - 17:55 #5
Jeg tvivler på at hverken netact eller lynsms ville blive begejstret for at du misbrugte deres system på den måde. Det kunne ende meget grimt...
Prøv eventuelt at tage kontakt til lynsms.dk. Eller endnu bedre:
Snak med din udbyder, måske kan de hjælpe med en gateway... ?

Dog tvivler jeg på at det bliver en nem opgave, men jeg ligger i baggrunden og luske-lytter :o)

- Mikker
Avatar billede vbcoder Nybegynder
01. september 2003 - 07:55 #6
Jeg har udviklet en software der kan sende sms hvis du har en gsm terminal koblet til din computer.

Denne kan også integreres i en webside. Det kræver dog at du har fysisk adgang til serveren og til at installere komponenter på den.

kig på www.cosms.dk

//vbcoder
Avatar billede vbcoder Nybegynder
01. september 2003 - 08:11 #7
hvad med www.email2sms.dk

der kan du købe dig ind formedelst 1 kr. pr. sms

//vbcoder
Avatar billede nanosoft00 Nybegynder
01. september 2003 - 21:49 #8
Dette stykke kode ser umilbart ud til at virke, deres server svare ihvertfald ok, hvor langsom deres server så er ved jeg ikke. men hvis du bruger dette kode til at misbruge deres service så bliver de nok sure på dig!
____________________________________________________________________________-

modtager = "99999999" 'dit mobil nummer
besked = "test" 'beskeden

Data = "Afsender=sms@lynsms.dk&modtager="&modtager&"&besked="&besked&"&Send=Send"
wscript.echo SendRequest("http://sms.netact.dk/sms.pl","post",data,4)

    Function SendRequest(url,Request_type,data,OutputType)
    '#    Version: 1.0
    '#    Dependencies:

    if isNull(Request_type) then Request_type = "GET" end if

    On Error resume next
        dim objSrvHTTP

        set objSrvHTTP = CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
        'set objSrvHTTP = CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP.4.0")

        objSrvHTTP.open Request_type,url, false
        objSrvHTTP.send data
        RequestTaken = round(timer - RequestTimer,3) 'calc tid taget

        'Response.ContentType = "text/xml"
        'wscript.echo objSrvHTTP.responseText
        'Response.Write (objSrvHTTP.responseXML.xml)

        if Conf_Debug then EventLog(objsrvhttp.responseText)
        if Conf_Debug then EventLog(objSrvHTTP.status)

        Select case OutputType
                case 0
                    SendRequest = ""
                case 1
                    SendRequest = objSrvHTTP.status
                case 2
                    SendRequest = objsrvhttp.responseText
                case 3
                    SendRequest = objSrvHTTP.status & ";" & RequestTaken
                case else
                    SendRequest = objSrvHTTP.status & "; " & objsrvhttp.responseText
        End Select
        set objSrvHTTP = nothing
    On error goto 0
    end function
Avatar billede therichman Nybegynder
03. september 2003 - 12:04 #9
Tak nanosoft00.
Checker det hurtigst muligt.
Avatar billede therichman Nybegynder
07. september 2003 - 13:49 #10
Når jeg starter programmer skriver det:
Sub or function not defined!

Og så markere det ordet Eventlog i linen:
        If Conf_Debug Then EventLog (objSrvHTTP.responseText)
Avatar billede vbcoder Nybegynder
07. september 2003 - 13:59 #11
jeg har prøvet et par gange at sende en sms via netact.dk

ingen af dem er kommet frem - jeg har også testet ovenstående kode - det virkede tilsyneladende godt nok - men sms kommer aldrig frem

gratis sms - glem det ;-)
Avatar billede vbcoder Nybegynder
07. september 2003 - 14:01 #12
i øvrigt har teleselskaberne ikke helt lukket muligheden fx.

telia
til mobil@gsm1800.telia.dk

sonofon
eller mobil@note.sonofon.dk

tdc
eller mobil@beskedrobot.dk
Avatar billede therichman Nybegynder
07. september 2003 - 14:05 #13
I har stadig ikke svaret mig på hvorfor JEG ikke engang kan kører programmet.
Avatar billede nanosoft00 Nybegynder
07. september 2003 - 23:13 #14
slet dette, det er en del af noget debugging jeg har lavet, og er ikke nødvendigt

        if Conf_Debug then EventLog(objsrvhttp.responseText)
        if Conf_Debug then EventLog(objSrvHTTP.status)
Avatar billede mikker Nybegynder
08. september 2003 - 21:32 #15
vbcoder>> Virker ikke helt efter hensigten :o)

- Mikker
Avatar billede nanosoft00 Nybegynder
08. september 2003 - 21:40 #16
hvis du køre det i VisualBasic
så skal du nok også kigge på dette:
wscript.echo SendRequest("http://sms.netact.dk/sms.pl","post",data,4)

ændre det til noget i stil med:
strReturn =  SendRequest("http://sms.netact.dk/sms.pl","post",data,4)
Avatar billede vbcoder Nybegynder
09. september 2003 - 07:29 #17
mikker>> hvad tænker du på ?

Det med teleselskaberne ?

therichman>> jeg lavede ændringerne ligesom dem nanosoft00 viser dig og satte dem ind i <% %> - ændrede variablerne i topppen til mit mobilnummer og besked

men beskeden kommer ikke frem - heller ikke når man bruger deres form

//vbcoder
Avatar billede nanosoft00 Nybegynder
09. september 2003 - 09:39 #18
>men beskeden kommer ikke frem - heller ikke når man bruger deres form
jeg havde samme problem, men deres form svare at det virker. Også kan jeg egentlig ikke gøre mere.
Avatar billede mikker Nybegynder
09. september 2003 - 20:22 #19
vbcoder>> Ja. Min mail nåede ikke frem...