Avatar billede doingdot Nybegynder
31. august 2003 - 15:28 Der er 2 kommentarer

billede på et billede

hej, jeg har lavet en lille billedeuploader.

Det eneste jeg mangler for at det bare er for sejt, er at sætte mit logo i toppen af alle de biller der bliver uploadet gennem systemmet.

er der en derude der kender til hvordan man sætter billeder sammen  i .NET ?

Links og kodeeksempler er velkomne :)

Mvh

DD
Avatar billede burningice Nybegynder
31. august 2003 - 18:01 #1
princippet i korte træk:

Opret et billede ved hjælp af Image = Image.FromFile eller tilsvarende
Opret en graphic-editor ved hæljp af Graphics.FromImage metoden
Kald Grpahics.DrawImage for at tegne et billede på dit billede
gem dit billede et eller andet sted

links: søg efter "Graphics members" i dit SDK
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. september 2003 - 07:35 #2
Bitmap bg = new Bitmap("myLogo.bmp"));
Graphics g = Graphics.FromImage("myImage.bmp");
System.Drawing.Imaging.ImageAttributes att = new System.Drawing.Imaging.ImageAttributes();
att.SetColorKey(Color.White,Color.White); //Hvid opfattes som transperant
g.DrawImage(bg,new Rectangle(0,0,20,20),1,1,20,20,GraphicsUnit.Pixel,att);