Avatar billede musiat Nybegynder
31. august 2003 - 14:54 Der er 7 kommentarer

Problemer med cookies på I-Explorer

Jeg har et site, som kræver en adgangskode. Denne adgangskode virker i en time, derefter må man indtaste den påny.
Det virker normalt helt fint. Problemet er bare, at en gang imellem er der nogle brugere, som HELE TIDEN skal indtaste koden, så de navigere rundt på undersiderne.
Det virker som om, de ikke kan gemme denne cookies på deres computer. Jeg har derfor prøvet at give tilladelse til ALT, em lige lidt hjælper det.
Er der nogen, der kan hjælpe? Jeg bruger flg. simple kode:

$udloebsdato = time()+(60*60);
setcookie("gemt_kodeord", $gemt_kodeord, $udloebsdato);
Avatar billede detox Nybegynder
31. august 2003 - 14:58 #1
Det er muligt brugeren har slået cookies fra. Hvorfor ikke bruge sessions?
Avatar billede musiat Nybegynder
31. august 2003 - 15:04 #2
sessions?
Avatar billede whatever Nybegynder
31. august 2003 - 15:09 #3
Når brugeren logger ind sætter du følgende:

$_SESSION['gemt_kodeord'] = $gemt_kodeord;
$_SESSION['udloebstid'] = strtotime("+1 hour");

Når du tjekker om brugeren er logget ind:

if (!$_SESSION['gemt_kodeord'] || (time() > $_SESSION['udloebstid'])) {
  $_SESSION['gemt_kodeord'] = "";
  $_SESSION['udloebstid'] = "";
  header("location: loginform.php");
}

fortsæt med at indlæse siden....
Avatar billede musiat Nybegynder
31. august 2003 - 15:13 #4
tak, jeg kigger på det:-)
Avatar billede detox Nybegynder
31. august 2003 - 15:14 #5
Du skal starte med at skrive session_start(); allerøverst på alle dine sider.
Standard holdbarheden for en session er vidstnok 3 timer, så medmindre du vil ændre på det behøver du ikke bekymre dig om det.
Se osse:
http://dk2.php.net/manual/en/ref.session.php
Avatar billede whatever Nybegynder
31. august 2003 - 15:21 #6
Modsat cookies slettes session automatisk når browser vinduet lukkes. Også selv om den ikke er udløbet.
Avatar billede psychodad Nybegynder
31. august 2003 - 16:33 #7
jeg tror dit problem med at der ikke kan gemmes cookies er fordi de afvises pga security level. Havde selv samme problem for kort tid siden.
Jeg løste det ved at skrive samtlige parametre med i oprettelsen af cookie.
F.eks:

setcookie("gemt_kodeord",$gemt_kodeord,$udloebsdato,"/",".domæne.dk",0);

hvor "/" er den path cookie er gældende for på den host du opretter på
hvor ".domæne.dk" sættes til dit domæne.
hvor "0" er secure=false

du kan læse mere her:
<a href="http://dk2.php.net/manual/en/function.setcookie.php">http://dk2.php.net/manual/en/function.setcookie.php</A>