Avatar billede boe Nybegynder
31. august 2003 - 10:46 Der er 5 kommentarer

Fra VB6 Til VB Net (VMI project)

Hej jeg har følgende lille kodestump lavet i VB6 og som fungerer perfekt

Hvordan laver jeg den samme kode i VB Net så den også kan fungere.

Private Sub Command1_Click()
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colItems = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_DesktopMonitor",
, 48)
For Each objItem In colItems
    Text1.Text = "PNPDeviceID: " & objItem.PNPDeviceID
Next
End Sub

Jeg har forsøgt mange ting men jeg kan ikke få det til at fungere.

Jeg kan løse problemt via en dll, men jeg vil gerne have samme funktion i ren VB Net kode

Håber der er en der kan hjælpe mig

PÅ Forhånd mange tak

Bjarne Østergård
Avatar billede driis Nybegynder
31. august 2003 - 18:36 #1
Hvad skal kodestumpen udføre ? Jeg får en "Automation Error" i VB6 under WinXP.
Avatar billede boe Nybegynder
01. september 2003 - 09:24 #2
Den detecter din skærm id Dens PNP Device ID nr.
Avatar billede boe Nybegynder
01. september 2003 - 09:27 #3
Prøv f.eks denne hjemmeside her , her har jeg brugt en activex til at kunne det samme.
Og du kan også se data fra de tests der er lavet
http://web01.gigasoft.dk/advscan/
Avatar billede driis Nybegynder
02. september 2003 - 16:56 #4
Jeg får ingen data vist på nævnte link.
Avatar billede boe Nybegynder
02. september 2003 - 17:12 #5
Du skal klikke på knappen Scan computer når du er inde på siden så skulle den gerne vise data.