Avatar billede glacier Nybegynder
30. august 2003 - 12:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

"%username%" Hvordan virker det ?

Jeg har net netværk bestående  af en Windows 2000 server og Windows 98 klienter
Jeg har et logon script som hvor jeg bruger denne commando
til at mappe et personligt drev

net use x: \\server\%username%

De forskellige bruger mapper er delt men jeg kan stadigvæk ikke få det til at virke.

nogen der har nogle ider ??
Avatar billede htm Nybegynder
30. august 2003 - 12:43 #1
%username% virker kun på nt-baserede systemer. dvs. Windows NT,2000,XP og altså ikke Windows 98
Avatar billede glacier Nybegynder
30. august 2003 - 12:50 #2
er der så ikke en lign. commando man kan bruge ???
Avatar billede htm Nybegynder
30. august 2003 - 12:57 #3
måske:
net use x: /home
Avatar billede hojben Novice
30. august 2003 - 13:08 #4
net use x: /home

og sæt homedir op under brugeren på serveren.
Avatar billede glacier Nybegynder
30. august 2003 - 13:24 #5
hvor er det du sætter "homedir" uder profile??
Avatar billede hojben Novice
30. august 2003 - 13:26 #6
under profile.

Home folder: Connect Drev: To: \\server\%username%
Avatar billede glacier Nybegynder
30. august 2003 - 13:38 #7
Det virker ikke... !
Avatar billede hojben Novice
30. august 2003 - 13:46 #8
hvilken fejl får du?

smid evt en

pause

ind lige efter net use x: \\server\%username%
Avatar billede glacier Nybegynder
31. august 2003 - 12:28 #9
Jeg har prøvet forskellige kombinationer af commandoerne

enten for jeg "syntaksen er forkert" eller "mappen kan ikke findes"

skriver jeg "net use x: \\server\share" virker det fint !

men jeg vil gerne undgå at hver bruger har et logon script !
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2003 - 16:07 #10
Jeg går udfra at dine Windows 98 klienter er på dansk, og med en standard instalation. Hvis ikke skal du rette i stien: "C:\WINDOWS\All Users\Menuen Start\Programmer\Start". Du skal også rette \\SERVER så det passer med navnet på din server.

Logon.bat og W98.vbs skal ligge i \\SERVER\NETLOGON

Windows 98 kan ikke mappe op til \\SERVER\SHARE\FOLDER kun til \\SERVER\SHARE, så brugernes mapper skal shares som brugernavn.

Logon.bat
------------------------------------------------------------------------------
@Echo Off
ver | find "Windows 98" >nul
if not errorlevel 1 goto W98
goto end
:W98
  copy \\SERVER\NETLOGON\W98.vbs "C:\WINDOWS\All Users\Menuen Start\Programmer\Start" /Y
goto end
:end
------------------------------------------------------------------------------

W98.vbs
------------------------------------------------------------------------------
Dim objNet
On Error Resume Next
Set objNet = CreateObject("WScript.NetWork")
If  Err.Number <> 0 Then
  MsgBox Err.Description
Else
  objNet.MapNetworkDrive "X:", "\\SERVER\" & objNet.UserName
End If
Set objNet = Nothing
------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 21:16 #11
Du kunne jo også lave et logonscript og køre det fra grouppolicy og så på den måde vælge hvilke det skal gælde for- ikk?
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 21:37 #12
Glem lige mit (ovenstående)svar- det kan vist ikke lade sig gøre med w98 klienter da de ikke understøtter AD.
Avatar billede pcpeter Nybegynder
01. september 2003 - 23:15 #13
Prøv evt. at se flg. link om KiXtart logonscript:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;162793
Det kan løse de fleste variabelproblemer
Avatar billede glacier Nybegynder
02. september 2003 - 08:43 #14
takker !