Avatar billede waya Nybegynder
20. december 2000 - 13:45 Der er 12 kommentarer

brugere online

Er det muligt at lave et script eller lign. der fortæller hvor mange brugere, der er på sitet, uden at disse skal være logget ind?
Avatar billede zhatten Nybegynder
20. december 2000 - 13:47 #1
Avatar billede doeleman Nybegynder
20. december 2000 - 13:56 #2
Ja, du kan godt give et estimat (der dog ikke vil være helt nøjagtigt). Har du adgang til PHP eller ASP?
Avatar billede waya Nybegynder
20. december 2000 - 14:21 #3
det er lavet i perl, men jeg har adgang til administrationsmoduler som kan smide kode ind på vores sider.
Avatar billede bbs Nybegynder
20. december 2000 - 18:18 #4
prøv at kigge på www.hotscripts.com
Avatar billede tupsy Nybegynder
20. december 2000 - 18:32 #5
Hvis du har adgang til ASP så prøv dette..

Dette sætter du ind i din notepad og gemmer med navnet global.asa
Derefter uploader du det til din roden på dit webhotel.

<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>
SUB Session_OnStart
Session.Timeout = 20
Application.lock
Application(\"Active\")= application(\"Active\") + 1
Application.unlock
END SUB

SUB Session_OnEnd
Application.lock
Application(\"Active\")= application(\"Active\") - 1
Application.unlock
END SUB
</SCRIPT>

Derefter indsætter du denne linie på en ASP side..
Det er denne linie der viser antallet af brugere...
Som sagt, det virker KUN hvis det er en ASP side.

<%=Application(\"Active\")%>

Tupsy!!

Avatar billede foght Nybegynder
16. marts 2001 - 13:48 #6
Tupsy----->
Har lige prøvet dit script...
Det så ud til at virke fint...
Bortset fra at den tæller op hver gang jeg lukker explorer og åbner den igen på siden...
Er det fordi jeg deler webhotel med en kammerat ??? og den så tæller op for alle vores besøgende ???
--->foght<---
Avatar billede foght Nybegynder
16. marts 2001 - 13:49 #7
det skal lige siges at det kun er to tre stykker der kender adressen til den testside jeg har lavet... men på et tidspunkt var den oppe på 5 online brugere ???
--->foght<---
Avatar billede tupsy Nybegynder
16. marts 2001 - 15:09 #8
Hmm, jeg kunne forestille mig (er ikke selv helt inde i ASP) at det er denne tid der gør det Session.Timeout = 20
Lukker du explorer og åbner igen hurtig efter hinanden??

Tupsy!!
Avatar billede foght Nybegynder
16. marts 2001 - 15:12 #9
Det gjorde jeg nemlig... Og jeg tror det er det der gør det... Fordi nu var jeg væk fra den en halv times tid og åbnede igen...derefter virkede den fint...Såååå ingen ko på isen, kun en mindre bug ;o)
Avatar billede tupsy Nybegynder
16. marts 2001 - 15:17 #10
Jeps.. Men du kunne jo prøve at sætte tiden ned... Det kan jo være det hjælper...

Tupsy!!
Avatar billede foght Nybegynder
16. marts 2001 - 15:19 #11
det kunne være...
Tak for det...
Jeg kan desværre ikke give dig point for det er ikke meget der har oprettet spørgsmålet, jeg kigger bare med;o)
Avatar billede tupsy Nybegynder
16. marts 2001 - 15:30 #12
Det er ok... Bare det virker...

Tupsy!!