Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. august 2003 - 17:59 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Limit downloads

Er det muligt at sætte en limit inde i apache hvor meget båndbredde den må bruge ??
Hvis der er kan jeg så få en vejledning.
Hvis der ikk er, er der så andrer muligheder??

Jeg ved ikke om denne skulle have været i debian sektion, men jeg synes det drejer sig om apache.
Jeg kører debian 3,0r1 med apache 1.3.27
Håber at en kan hjælpe
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
29. august 2003 - 18:04 #1
Kig på mod_throttle, den skulle kunne klare det.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
29. august 2003 - 18:07 #2
ved ikke i apache men du kan bruge net-limiter til det www.net-limit.com
Avatar billede dr0zie Nybegynder
29. august 2003 - 18:07 #3
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
29. august 2003 - 18:09 #4
dr0zie:
Flot,
"..... designed for Win98/Win98 SE, WinME, Win2000 and WinXP"
Avatar billede htm Nybegynder
29. august 2003 - 18:40 #5
Du skal bruge enten mod_bandwitdh: http://www.cohprog.com/mod_bandwidth.html
eller som a_eriksen ganske rigtigt siger mod_throttle: http://www.snert.com/Software/mod_throttle/
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. august 2003 - 18:44 #6
Er det bare mig der er for begynder endnu trods alt, eller ser det meget forvirrende ud :
http://www.snert.com/Software/mod_throttle/#download
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. august 2003 - 18:45 #7
he jow den havde jeg fundet, kigger lige engang på den anden også :-)
Avatar billede htm Nybegynder
29. august 2003 - 18:46 #8
Du skal installere det ved at følge vejledningen fra punkt 3
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. august 2003 - 19:46 #9
Sådan så blev det installeret, manglede lige en apache-dev pack, men så kommer man til setup, jeg synes nu stadig det ser meget forvirrende ud.
En af jer super folk, der har en opsætining, der sætter en grænse på 250kb ??
Eller lige vil guide mig igennem dette :-)
Avatar billede htm Nybegynder
29. august 2003 - 20:49 #10
En grænse på 250kb? Hvad mener du med det. over hvor lang tid?
Eller du vil måske have at den kun kan bruge 250 kbit af din båndbredde?

Men du skal have fat i
ThrottlePolicy

et eks på brug: (max 30 kilobyte pr. sekund)
ThrottlePolicy Speed 30K 1s
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. august 2003 - 20:59 #11
Det vil sige hvis jeg sætter dette ind sådan her :

<IfModule mod_throttle.c>
        ThrottlePolicy Speed 30K 1s

        <Location /throttle-status>
        SetHandler throttle-status
        </Location>

        <Location /throttle-me>
        SetHandler throttle-me
        </Location>

        <Location /~*/throttle-me>
        SetHandler throttle-me
        </Location>
</IfModule>

så sender min apache server kun ud med 30kb pr sekund
altså sætter jeg den så til ThrottlePolicy Speed 250K 1s
så skulle det være 250kb pr sek.
Min mening er bare at min apache server ikke må kunne sende med mere end 250kb
Avatar billede htm Nybegynder
29. august 2003 - 21:01 #12
Ja det er sådan det fungerer.

Men du skal være opmærksom på at 250kbyte pr. sekund er meget.

For at få en båndbredde på 250Kbit som jeg tror du mener. Skal du faktsik bruge:
ThrottlePolicy Speed 30K 1s
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. august 2003 - 21:11 #13
jeg har også 10Mbit linie
men gider da ikke have at det hele skal bruges på min webserver, og det er den godt på vej med nu :-(
Det tester jeg da lige, hvis det da er mulig over lan, finder lige på noget.
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. august 2003 - 21:17 #14
hmm ikke godt
nu får jeg denne, hvis jeg feks prøve at hente en fil og stopper og starter igen:
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Kan der gøres så den ikke sætter 250kb i sekundet, men bare konstant 250kb limit på??
Avatar billede htm Nybegynder
29. august 2003 - 21:28 #15
Hmm forstår ikke hvor du vil hen?
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. august 2003 - 21:30 #16
Den lille mod laver vist mere problemer end den gør gavn, synes den tager mange kræfter i det den skal bruges, men nok om det
Det virker ikke efter hensigten, det er ikke meningen at der skal lukkes af for alle andrer, og det er det den gør nu i et stykke tid, uanset om det er tid på eller ej.
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. august 2003 - 21:32 #17
Jamen det er da ikek så svært at forstå hehe
Jeg vil have min apache server ikke kan sende med mere end maks 250Kb/s også om der er 200 online (som der dog ikk er) på engang, skal den ikke bruge mere end de 250Kb båndbredde, det er der jeg vil hen.
Avatar billede htm Nybegynder
29. august 2003 - 21:37 #18
For det første kan det være at du skal kigge på at sætte ThrottleMaxDelay ned.

Men ellers så burde virke. Har dog ikke rodet med det selv så kan ikke sige det med sikkerhed.

Men umiddelbart virker det som overkill at bruge mod_throttle du skal nok bruge Mod_bandwidth

BandWidthModule On
BandWidth all 256
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. august 2003 - 23:57 #19
Så er det installeret og uden fejl, når apache starter op, så skal det testes men den vil ikke gå ned i hastighed
så satte jeg den helt ned til BandWidth all 5
Så prøvede jeg at lave som de skrev
<Directory /var/www>
BandWidth all 100
</Directory>
hjalp heller ikke,, så ved jeg ik lige hvad jeg gør forkert, og jeg har BandWidthModule On, ellers er den jo disablet som der står på siden.
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
30. august 2003 - 00:24 #20
hmm gad vide hvor mit svar blev af.
Nå men en gang til, så futter dyret. med limit på.
Det skulle stå i bytes, kunne ikke forstå jeg ligepludeslig ikke kunne hente overhovedet.
Men takker for hjælpen, og det var hurtig hjælp,
Håber points fordeling er ok, i var jo 2 men mest HTM  :-)
Avatar billede htm Nybegynder
30. august 2003 - 12:36 #21
Det er klart det skal jo stå i bytes ;o)

Har du fået løst dit problem? - jeg takker i hvert fald for point!
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
30. august 2003 - 12:59 #22
jowjow,, det virker sku fint du, takker for det.
Det er et okay lille mod, faktisk mange muligheder :-)
Avatar billede htm Nybegynder
30. august 2003 - 13:07 #23
Det er kanon nok ;o9

Og ja det er et fremragende mod - og der findes rigtig mange mods til apache som også er små men er utrolig anvendelige.
Avatar billede zn1ske Nybegynder
17. marts 2004 - 23:49 #24
net limiter er max nice