Avatar billede 2hot4u Nybegynder
03. september 1999 - 20:55 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

jeg vil gerne på nettet...

Er der nogen der kan give mig en udførlig skridt for skridt instruktion om hvordan jeg kommer online, med linux.
Jeg kan godt ringe op, men forbindelsen bliver afbrudt efter ca. ½ minut.

/Hjalte
Avatar billede bubby Nybegynder
04. september 1999 - 00:06 #1
www.sslug.dk/linuxbog
hvis du gør som der står der så er der 0 problemer
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
04. september 1999 - 01:40 #2
Jeg har prøvet at gøre som der står men kan stadig ikke få det til at virke!
Avatar billede gozar Nybegynder
05. september 1999 - 01:25 #3
Du mangler garenteret din Udbydeders Dns servere.. Du kan se her hvordan du gør http://www.sslug.dk/linuxbog/bog/modeminternet.html#PPP

Avatar billede bubby Nybegynder
05. september 1999 - 19:48 #4
du skal angive dns adresser som du får fra din udbyder, dem der står i bogen virker ikke, ellers installer kde og brug opkaldsprogrammet af det, det er lettere
Avatar billede beaviz Nybegynder
06. september 1999 - 02:15 #5
Hvis de dns addresser der står i bogen virkeligt ER dns servere, virker de lige så godt.
Avatar billede gozar Nybegynder
06. september 1999 - 08:29 #6
Jeg har ikke prøvet men tror ikke rigtig på at de vil virke!!!!
Avatar billede bubby Nybegynder
06. september 1999 - 19:05 #7
beaviz>>nej i den nyeste bog er de adresser ikke adresser til nogen udbyder, men bare et eksempel, men man kan finde sin udbyders adresser på dens hjemmeside
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
07. september 1999 - 00:12 #8
ja, det er jeg klar over men det virker stadig ikke, mit modem ringer op til min udbyder, som er worldonline, men det kan ikke rigtigt holde forbindelsen, efter ca. ½-1 minut, lukker forbindelsen...
Avatar billede gozar Nybegynder
07. september 1999 - 08:22 #9
Har du chekket for dårlige kabler.. Løse forbindelser!!
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
07. september 1999 - 16:58 #10
jeg har intet problem med t komme online, hvis jeg bruger microsofts browser igennm win 98
Avatar billede aon Nybegynder
17. september 1999 - 19:50 #11
2hot4u> er det ISDN? - hvis så, er det et Lasat ? - hvad siger /var/log/messages - kør evt. en tail -f /var/log/messages i en konsol/xterm mens du ringer op og følg med hvad der sker
Avatar billede pcgrsh Nybegynder
26. september 1999 - 16:46 #12
Du kan prøve at få en anden udbyder der tilbyder mere stabile forbindelser.
Odense Universitet's forbindelse afbrød for mig osse ca. ½ min. efter at der var ringet op. Derfor bruger jeg Tele Danmark nu!
Avatar billede lbhansen Nybegynder
08. oktober 1999 - 09:33 #13
Jeg har selv været ude for det samme, og mit svar  vil være, at dit modem har lidt for meget windoze indbygget. Mit gamle gvc33.6 nægtede at holde forbindelsen mere en 1 minut, som jeg skiftede det ud med et Microcom fra Fona til 100 kr., og det kører fint
Avatar billede futter Nybegynder
04. november 1999 - 15:37 #14
Jeg havde samme problem med rh5.0, prøv at kigge på disse support sider der står hvordan du kan sætte det op(det virkede for mig)
http://www.cybercity.dk/support/opsaetning/os/linux/

Bogen på sslug's side virker i nogle tilfælde men langt fra alle

Eller du kan gøre det letteste og installere kde og bruge kppp til at ringe om som bubby siger
Avatar billede king_frusty Nybegynder
19. marts 2000 - 02:00 #15
Jeg havde samme problem , det viste sig at når din udbyder spørger efter dit brugernavn & Password , kan de spørge efter et eller andet latterligt , forx. hos mig var
Username = Username
        MEN
Password = ssword
Efter jeg satte PAP op til at ecpecte ssword istedet for Password er jeg nu kommet på

Held Og Lykke
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
17. april 2000 - 14:45 #16
.