Avatar billede germann Nybegynder
29. august 2003 - 11:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vise form i panel, testbox el. ligende

Jeg vil gerne kunne loade en form ind i et panel eller andet. Er der nogle der kan hjælpe??
Avatar billede mjohansen Nybegynder
29. august 2003 - 12:06 #1
En form er jo et window eller dialogbox!
Hvad er det præcist du gerne vil kunne??
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
29. august 2003 - 12:12 #2
Snakker vi windows forms eller web forms?
Avatar billede germann Nybegynder
29. august 2003 - 14:03 #3
Vi snakker om Windows forms
Avatar billede mjohansen Nybegynder
29. august 2003 - 14:30 #4
Du kan ikke loade en form ind i et panel. Det ville iøvrigt også se sjovt ud.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
29. august 2003 - 23:53 #5
Hvad er det præcist du vil opnå?
Avatar billede germann Nybegynder
01. september 2003 - 09:54 #6
Det jeg ønsker er at have en main form og herved kunne hente andre "forms" ind. Dette gør at koden ikke skal ligge i en stor fil.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
01. september 2003 - 09:57 #7
Vil du lave et MDI-layout som f.eks. i Word? Altså så du kan have forskellige vinduer åbent inde i et andet? Eller vil du bare have delt din kode op i forskellige filer?
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
01. september 2003 - 09:58 #8
Hvorfor er det egentlig du altid svarer? Når du bare skal skrive et indlæg herinde, skal du ikke trykke på "Svar" - men "Kommentar" skal være markeret...
Avatar billede germann Nybegynder
01. september 2003 - 10:08 #9
Jeg er ny herinde, så derfor. Ja det noget ligende MDI-layout
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
01. september 2003 - 10:32 #10
Okay, men så bare lige for en god ordens skyld: Hvis du bare vil skrive en kommentar til et spørgsmål skal du markere "Kommentar", hvis du derimod vil afgive et svar som du gerne vil have points for skal du markere "Svar".

Bruger du Microsoft Visual Studio.NET eller et andet IDE til at udvikle i?
Avatar billede germann Nybegynder
01. september 2003 - 10:35 #11
Jeg bruger Microsoft Visual Studio.NET
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
01. september 2003 - 10:39 #12
Okay, så skal du over i Properties og finde den property for din form som hedder "IsMdiContainer" - den skal sættes til True.

Det sted hvor du vil loade et nyt vindue som MDI, skal du udføre noget i stil med:

Form2 f = new Form2();
f.MdiParent = this;
f.Show();