Avatar billede pinfe Nybegynder
29. august 2003 - 11:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

JSP connection til ms Sql DB

Hvad er der galt her??

<%@ page import="java.sql.*"%>
<html>
<head> <title> forbindelse til databasen</title> </head>
<body bgcolor="fffff">
<table border=1 align="center">
<tr>
<td>Navn </td>
<td>Adresse </td>
</tr>
<%
Class.forName("com.microsoft.jdbc.sqlserver.SQLServerDriver");
java.sql.Connection connection= java.sql.DriverManager.getConnection(
"jdbc:microsoft:sqlserver://10.70.1.29:1433;database=DPD");
java.sql.Statement statement=connection.createStatement();
java.sql.ResultSet columns=statement.executeQuery("select * from medarb");
while(columns.next()){
    String navn= columns.getString("navn");
    String adresse= columns.getString("adresse"); %>
    <tr> <td> <%= navn %> </td>
            <td> <%= adresse %> </td>
        </tr>
<% } %>
</table>
</body>
</html>

får følgende fejl:

java.lang.ClassNotFoundException: com.microsoft.jdbc.sqlserver.SQLServerDriver
    at com.caucho.util.DynamicClassLoader.loadClass(DynamicClassLoader.java:530)
    at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:235)
    at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:302)
    at java.lang.Class.forName0(Native Method)
    at java.lang.Class.forName(Class.java:141)
    at _prove__jsp._jspService(/prove.jsp:11)
    at com.caucho.jsp.JavaPage.service(JavaPage.java:75)
    at com.caucho.jsp.Page.subservice(Page.java:506)
    at com.caucho.server.http.FilterChainPage.doFilter(FilterChainPage.java:182)
    at com.caucho.server.http.Invocation.service(Invocation.java:315)
    at com.caucho.server.http.CacheInvocation.service(CacheInvocation.java:135)
    at com.caucho.server.http.HttpRequest.handleRequest(HttpRequest.java:246)
    at com.caucho.server.http.HttpRequest.handleConnection(HttpRequest.java:163)
    at com.caucho.server.TcpConnection.run(TcpConnection.java:139)
    at java.lang.Thread.run(Thread.java:534)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2003 - 11:50 #1
Jar filerne med MS SQLServer JDBC driver er ikke i classpath.

Kopier dem til din web applikations lib directory (webapps/xxxx/WEB-INF/lib).
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2003 - 11:52 #2
Bare kopier dem alle 3:

msbase.jar
mssqlserver.jar
msutil.jar

[jeg mener kun at du behøver 2 af dem, men jeg kan ikke huske hvilke 2 - og
det sker intet ved at have alle 3]
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2003 - 12:11 #3
Virkede det ?
Avatar billede pinfe Nybegynder
29. august 2003 - 18:55 #4
arne v>> ja det gjorde det :-) tak for det..